کد خبر: 252940
|
۱۳۹۷/۰۹/۳۰ ۰۹:۱۰:۰۰
| |

تداوم نقض توافق آتش‌بس در «الحدیده» یمن توسط ائتلاف سعودی

سخنگوی رسمی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اعلام کرد که جنگنده‌های ائتلاف سعودی طی 24 ساعت گذشته استان‌های مختلف یمن را 39 بار بمباران کردند و حملات مزدوران آنان به مواضع ارتش در استان نهم نیز دفع شد.

تداوم نقض توافق آتش‌بس در «الحدیده» یمن توسط ائتلاف سعودی
کد خبر: 252940
|
۱۳۹۷/۰۹/۳۰ ۰۹:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| «یحیی سریع» سخنگوی رسمی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن شامگاه پنجشنبه (روز گذشته) اعلام کرد که مزدوران وابسته به عربستان سعودی همچنان در حال ادامه نقض توافق آتش‌بس در «الحدیده» موسوم به توافق سوئد هستند.

خبرگزاری «سبأ نت» به نقل از سریع گزارش داد که نیروهای وابسته به سعودی با بیش از 48 خمپاره و 13 موشک مناطق مسکونی شهر الحدیده را بمباران کردند.

وی همچنین تأکید کرد که جنگنده‌های ائتلاف سعودی طی 24 ساعت گذشته استان‌های مختلف یمن را 39 بار بمباران کردند.

این مسئول یمنی ادامه داد: «نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی حمله مزدوران را از دو مسیر به سمت مواضع نروهای ما در «السلطاء، البارک، الصافح و تبه الصمود» واقع در «نِهم» دفع کردند».

سریع در ادامه تصریح کرد که نیروهای یمنی تلاش تروریست‌ها برای نفوذ به مواضع خود از دو مسیر به سمت «تبه حرب و تبه التویتی» واقع در نهم را ناکام گذاشتند.

وی با اشاره به اینکه یک گروه از مزدوان سعودی همچنان در مناطق اطراف «العظیمه و البارک» در نهم محاصره هستند، اعلام کرد که اجساد و افراد زخمی نیز در منطقه «الشعاب» در نهم وجود دارد.

این مسئول یمنی در پایان تأکید کرد که هر اندازه مزدوران وابسته به عربستان دست به تنش و نقض توافق بزنند، ولی ارتش و نیروهای مردمی به آتش‌بس در الحدیده پایبند هستند.

در همین راستا، یک منبع امنیتی اعلام کرد که تروریست‌ها با توپخانه و سلاح نیمه‌سنگین و موشک‌های هدایت‌شونده چند محله را در الحدیده هدف قرار دادند.

از شهر «الشعب» نیز خبر می‌رسد که عناصر تروریستی ضمن بمباران مناطق مسکونی، دست به ایجاد سنگر در شرق این شهر زده‌اند.

توافق سوئد بعد از گذشت یک هفته از آغاز چهارمین دور گفت‌وگوهای یمن به میزبانی استکهلم 22 آذر حاصل شد و هیأت دولت نجات ملی یمن و هیأت دولت مستعفی سر آتش‌بس در استان الحدیده و تبادل اسرای به توافق رسیدند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها