کد خبر: 252981
|
۱۳۹۷/۰۹/۳۰ ۱۰:۲۴:۰۰
| |

پس‌لرزه افشای مکاتبات دیپلمات‌های اروپا به آلمان رسید

دفتر اطلاعات امنیت آلمان در پی نفوذ هکرها به مکاتبات دیپلمات‌های اروپایی، از شرکت‌های این کشور خواست تا به دلیل حملات احتمالی هکرهای چینی بسیار محتاط باشند.

پس‌لرزه افشای مکاتبات دیپلمات‌های اروپا به آلمان رسید
کد خبر: 252981
|
۱۳۹۷/۰۹/۳۰ ۱۰:۲۴:۰۰

اعتمادآنلاین| با وجود بالا بودن تخصص فناوری در آلمان، کارشناسان سایبری این کشور نسبت به حمله سایبری هکرهای خارجی به شرکت‌های آلمانی هشدار دادند.


همچنین به دنبال جنگ تجاری میان آمریکا و چین، یکی از مقامات ارشد اطلاعات خارجی آمریکا در هفته گذشته گفت: در ماه‌های اخیر فعالیت سایبری چین در آمریکا به‌شدت افزایش یافته و هدف اصلی آنان تخریب زیر ساخت‌های حیاتی است.


روزنامه نیویورک تایمز نیز در پی افشای مکاتبات دیپلمات‌های اتحادیه اروپا عنوان کرد، هکرها یا سارقان اینترنتی احتمالاً با دولت چین مرتبط بوده‌اند زیرا هکرها در حمله اخیر خود از فنون مشابه به‌کاررفته شده در ارتش چین، استفاده کرده‌اند.


مکاتبات دیپلماتیک اتحادیهٔ اروپا که هدف حملهٔ هکرها قرار گرفته‌اند عمدتاً نشانگر نگرانی‌های اروپا دربارهٔ رئیس جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ و همچنین رفتارهای چین، روسیه و ایران است. نیویورک تایمز تصریح کرد که حملهٔ هکرها به مکاتبات دیپلماتیک اروپا مشابه افشای گستردهٔ اسناد وزارت امور خارجهٔ آمریکا در سال 2010 موسوم به ویکیلیکس است، هر چند دستیابی به اسناد دیپلماتیک اروپا محدودتر بوده و اسنادی که مورد سرقت قرار گرفته‌اند جنبهٔ مخفی یا محرمانه نداشته‌اند.


با این حال، مقامات اتحادیهٔ اروپا تحقیق در مورد این حمله را آغاز کرده‌اند. در یکی از اسناد دیپلماتیک اتحادیهٔ اروپا که از سوی هکرها مورد سرقت قرار گرفته، نشست رؤسای‌جمهوری آمریکا و روسیه در هلسینکی به‌عنوان موفقیتی برای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، معرفی شده است.


در یکی دیگر از این اسناد به ملاقاتی با رئیس جمهوری چین، شی جین پینگ، اشاره شده که طی آن نامبرده گفته است که آمریکا به‌گونه‌ای رفتار می‌کند که انگار در یک رقابت مشت زنی بدون قانون شرکت کرده است. این مکاتبه سپس تصریح می‌کند که رئیس جمهوری چین قول داده که تسلیم فشارهای آمریکا نشود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها