کد خبر: 253202
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۱ ۰۹:۴۷:۰۰
| |

پامپئو:

امیدواریم روسیه و ترکیه به تعهداتشان درباره سوریه عمل کنند

وزیر خارجه آمریکا تأکید کرد که امیدوار است روسیه و ترکیه به تعهدات خود درباره سوریه در چارچوب قطعنامه‌های شورای امنیت عمل کنند.

امیدواریم روسیه و ترکیه به تعهداتشان درباره سوریه عمل کنند
کد خبر: 253202
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۱ ۰۹:۴۷:۰۰

اعتمادآنلاین| مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با رادیوی NPR گفت: جیمز جفری، نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه در راستای عمل به تعهدات همه طرف‌ها در مقابل سازمان ملل تلاش می‌کند. ما روی روسیه و ترکیه حساب باز کرده‌ایم و امیدواریم که در چارچوب قطعنامه‌های شورای امنیت به تعهداتشان عمل کنند. آمریکا به رهبری این تلاش‌های دیپلماتیک ادامه خواهد داد. من صراحتا می‌گویم به بیشتر وعده‌های روسیه اعتماد ندارم.

وی افزود: آمریکا قبلا متعهد به نابودی داعش در سوریه شد و این هدف را محقق کرد.

این اظهارات بعد از آن ایراد می‌شود که سخنگوی کاخ سفید از آغاز عقب نشینی نیروهای آمریکایی از سوریه خبر داده است. قرار است عقب‌نشینی این نیروها 60 تا 100 روز طول بکشد.

پامپئو درباره خروج نیروهای آمریکایی از سوریه نیز گفت: این تصمیم بعد از مشورت و گفتگو با تمامی مسئولان عالیرتبه کشور گرفته شده است. به رغم عقب‌نشینی، ما به مبارزه با تروریسم چه در سوریه و چه اماکن دیگر ادامه خواهیم کرد. این تصمیم از اهمیت موفقیت بزرگی که در جنگ علیه داعش در خاورمیانه به دست آورده‌ایم کم نمی‌کند.

وی همچنین گفت: خاورمیانه همچنان مکانی است که تروریسم می‌تواند در آن رشد کند. ما باید مطمئن شویم که تمامی اقداماتی که لازم است را برای مقابله با این گروه و ممانعت از حملات آن علیه آمریکایی‌ها انجام داده‌ایم.

پامپئو در ادامه مدعی شد: ایران بزرگترین کشور حامی تروریسم در جهان است. ما کمپینی را برای فشار بر ایران جهت توقف حمایت از تروریسم آغاز کردیم. ما از طریق ائتلافمان با کشورهایی مثل امارات، عربستان، بحرین و تمامی خاورمیانه و شرکای اسرائیلی‌مان برای ثبات در منطقه و ممانعت از حملات تروریستی علیه وطنمان این کار را کردیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها