کد خبر: 253568
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۲ ۱۱:۱۷:۰۰
| |

حملات داعش به دیرالزور به دنبال اعلام خروج آمریکا از سوریه

از زمانی که دونالد ترامپ اعلام کرده که داعش در سوریه "شکست خورده"، نیروهای این گروه تروریستی حمله شدیدی را با بمب‌گذاری‌های انتحاری و خودروهای زره‌پوش صورت داده‌اند.

حملات داعش به دیرالزور به دنبال اعلام خروج آمریکا از سوریه
کد خبر: 253568
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۲ ۱۱:۱۷:۰۰

اعتمادآنلاین| نیروهای دموکراتیک سوریه اعلام کردند با اعلام خبر خروج نیروهای آمریکا از سوریه، نیروهای داعش جسورتر شده و برای تصرف دوباره شهر هجین در دیر الزور به تکاپو افتاده‌اند.

مصطفی بالی، سخنگوی نیروهای دموکرات سوریه اظهار کرد: تصمیم آمریکا برای خروج از سوریه به آن‌ها روحیه زیادی داده است.

این نیروهای همچنین از رویارویی با حمله‌ای شدید از سوی داعش خبر داده‌اند که طی آن دست‌کم 17 بمب انتحاری منفجر شده و با تیراندازی و رگبار نارنجک همراه بوده است. نیروهای کرد می‌گویند، ده‌ها نیروهای داعش رابا حمایت حملات هوایی آمریکا نابود کرده‌اند.

با این حال مقامات انگلیسی و آمریکایی نگران هستند که نیروهای دموکرات سوریه نتوانند سرزمین‌هایی که از کنترل داعش خارج شده را حفظ کنند.

تصمیم دونالد ترامپ برای خروج نیروهای آمریکایی از سوریه، انتقاداتی را به همراه داشته و همچنین نگرانی‌هایی را در خصوص بازگشت و بسیج مجدد نیروهای داعش برانگیخته است. جیمز ماتیس، وزیر دفاع مستعفی آمریکا نیز به دنبال این تصمیم رییس جمهوری آمریکا از سمت خود استعفا کرد.

به گفته او.، آمریکا قصد دارد برای جلوگیری از بسیج مجدد نیروهای داعش، حدود 40 هزار نیروی سوری را آموزش دهد اما در حال حاضر تنها حدود 8000 تن از آنان آماده هستند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها