کد خبر: 256307
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۰ ۱۸:۳۰:۰۰
| |

شرایط زنان بازداشت‌شده سعودی از زبان یکی از آنها

ریم سلیمان که بعد از خروج از زندان به‌تازگی موفق به فرار به خارج از کشور و گرفتن پناهندگی کشور هلند شده است، در توییتر خود نوشت: بلاهایی که بر سر او آورده‌اند در مقابل شکنجه‌هایی که دیگر زنان و دختران سعودی بازداشت‌شده متحمل می‌شوند چیزی محسوب نمی‌شود.

شرایط زنان بازداشت‌شده سعودی از زبان یکی از آنها
کد خبر: 256307
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۰ ۱۸:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ریم سلیمان یکی از فعالان زن سعودی که مدتی در زندان‌های آل سعود بود بخش‌هایی از وحشیگری‌های بازجویان سعودی را علیه فعالان زن بازداشت‌شده رسانه ای کرد.

به گزاش اعتمادآنلاین ، ریم سلیمان که بعد از خروج از زندان به‌تازگی موفق به فرار به خارج از کشور و گرفتن پناهندگی کشور هلند شده است، در توییتر خود نوشت: بلاهایی که بر سر او آورده‌اند در مقابل شکنجه‌هایی که دیگر زنان و دختران سعودی بازداشت‌شده متحمل می‌شوند چیزی محسوب نمی‌شود.

او با اشاره به شکنجه وحشیانه‌ای که «لجین الهذلول» متحمل می‌شود اقدامات بازجویان را همچون گرفتار شدنش در میان دسته‌ای سگ درنده توصیف کرد.

سلیمان در مورد شکنجه‌هایی که در بازداشتگاه انجام می‌شود، نوشت: آنها را بدون هیچ شفقتی کتک می‌زنند و به آنها بدون هیچ شرافتی تعدی می‌کنند، در این خصوص باید به لجین بینوا اشاره کنم که همچون سگ او را می‌درند.

او افزود: من صرفا شهروندی دست به قلم هستم نه بیشتر، نوشتن تمامی زندگی من است و با آن به برخی از دغدغه‌های مردم ساده پرداخته و از آنها دفاع می‌کنم، من جزو کسانی بودم که تصور می‌کردم در کشوری عادل زندگی می‌کنم، اصلا فکر نمی‌کردم که به من ظلم شود اما آن را به تلخی تجربه کردم.

او در توییت دیگری که تعدادی از رسانه‌های مخالف دولت عربستان هم آن را منتشر کردند، نوشت: در جایی که من بازداشت بودم خبری از زندانبان زن نبود، حتی مردی هم وجود نداشت، صرفا یک مشت افراد مذکر را می‌دیدم که شبیه به مرد بودند و هیچ چیز جلودار وحشیگری و ضرب‌وشتم‌های آنها نبود. نه خبری از انسانیت بود و نه رحم و عطوفت به استغاثه زنان، آنها صرفا افرادی بی‌رحم بودند و در میان آنها نه از اخلاق اسلامی نشانی یافته می‌شد و نه از مردانگی زمان جاهلیت، صرفا وحوشی وحوش‌زاده بودند.

گفتنی است هفته پیش پدر لجین الهذلول ساعاتی بعد از اعلام خبر شکنجه و تعدی به دخترش ناپدید شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها