کد خبر: 258064
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۵ ۱۵:۲۲:۰۰
| |

منابع آمریکایی اعلام کردند:

سفر ترامپ به عراق سرزده بود

منابع آمریکایی با اشاره به جزئیات سفر محرمانه رئیس‌جمهوری این کشور به عراق اعلام کردند که دولت عراق تنها 2 ساعت قبل از این سفر نسبت به آن اطلاع پیدا کرد.

سفر ترامپ به عراق سرزده بود
کد خبر: 258064
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۵ ۱۵:۲۲:۰۰

اعتمادآنلاین| منابع آمریکایی اعلام کردند که دولت عراق تنها 2 ساعت قبل از سفر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا به عراق از زمان آن اطلاع یافت و این مسأله به «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر این کشور ابلاغ شد.

این منابع همچنین اعلام کردند نظامیان آمریکایی نیمه دوم ماه دسامبر گذشته در مرزهای مشترک میان عراق و سوریه مستقر بودند اما قبل از سفر ترامپ به پایگاه عین الاسد واقع در استان الانبار به مکان های قبلی خود منتقل شدند.

این منابع آمریکایی تاکید کردند: عراقی‌هایی که با نظامیان آمریکایی همکار بودند، روز سفر ترامپ به این پایگاه مرخصی اجباری دریافت کردند و علت آن را نمی‌دانستند. پایگاه سری «رانیا» واقع در سلیمانیه نیز یک روز قبل از سفر ترامپ بسته شد.

آنها افزودند: پایگاه نظامیان آمریکایی در اربیل نیز یک روز قبل از سفر ترامپ بسته شد. نیروهای عراقی در این پایگاه‌ها فکر کردند که قرار است تعدیل نیرو صورت بگیرد و در شرایط روحی بسیار بدی به‌سر می‌بردند. ترامپ زمانی که به پایگاه عین الاسد رسید، از یکی از فرماندهان عراقی یک کاغذ حاوی تعداد زیادی امضا دریافت کرد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها