کد خبر: 259458
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۹ ۱۶:۴۰:۰۰
| |

ریاست سازمان امنیت عربستان:

درگیری منطقه القطیف یک عملیات پیشگیرانه بود

48 ساعت بعد از وقوع درگیری شدید در منطقه الجش یکی از محله‌های القطیف ریاست سازمان امنیت عربستان در بیانیه‌ای ماجرا را از منظر ساختار حاکم بر عربستان تشریح کرد.

درگیری منطقه القطیف یک عملیات پیشگیرانه بود
کد خبر: 259458
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۹ ۱۶:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| دو روز بعد از درگیری سختی که در منطقه شیعه نشین قطیف رخ داد، ریاست سازمان امنیت ملی عربستان در بیانیه ای با شکستن سکوت معنی دار ریاض مدعی شد این عملیات یک اقدام پیشگیرانه بوده وافراد حاضر در آن مکان برای انجام اقدام علیه امنیت کشور برنامه ریزی می کردند.


به گزارش اعتمادآنلاین ، به اعتراف سازمان امنیت ملی عربستان، عملیات از بامداد دوشنبه با محاصره این محل آغاز شده واطلاعات رسیده حکایت از حضور هفت نفر در آن داشت.


در بخش دیگری از بیانیه تاکید شده است این افراد جزو افراد تحت تعقیب سازمان‌های امنیتی بوده وبعد از محاصره با نیروهای امنیتی درگیری شدند امری که باعث وقوع درگیری شد.


بر اساس همین بیانیه، عبدالمحسن طاهر محمد الاسود، عمار ناصر علی آل ابو عبدالله، علی حسن علی آل ابوعبدالله، عبدالمحسن عبدالعزیز آل ابو عبدالله، محمد حسین مکی الشبیب و یحیی زکریا مهدی آل عمار شش نفری بودند که در این درگیری کشته شدند، در حالی که عادل جعفر تحیفه بعد از زخمی شدند توسط ماموران امنیتی دستگیر شده است.


در این بیانیه به زخمی شدن دست‌کم 5 نیروی امنیتی هم اشاره کرده است.


سازمان امنیت عربستان ادعا کرده است که از این محل مقادیری سلاح ومهمات هم ضبط کرده است.


این خبر در حالی اعلام می‌شود که شاهدان در روز حادثه از درگیری شدید نظامیان سعودی با این افراد سخن گفته واعلام کردند نیروهای امنیتی عربستان از سلاح‌های نیمه سنگین برای درهم شکستن مقاومت این افراد استفاده کرده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها