کد خبر: 265932
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۹ ۰۹:۳۲:۰۰
| |

عراقچی خبر داد:

آغاز به کار قریب‌الوقوع SPV

معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت: ما شنیده بودیم و قرار بود (ثبت SPV) دوشنبه اعلام شود، ظاهرا مراحل ثبت آن ممکن است یک مقدار دیگری طول بکشد، ولی امیدواریم این کار به زودی انجام شود.

آغاز به کار قریب‌الوقوع SPV
کد خبر: 265932
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۹ ۰۹:۳۲:۰۰

اعتمادآنلاین| سیدعباس عراقچی پس از دیدارش با یوکیا آمانو، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در جمع خبرنگاران گفت: 8 ماه مذاکرات با سه کشور اروپایی زمان زیادی است که برای تشکیل سازوکار ویژه مالی صرف شده است. همه کشورهای اروپایی امیدوارند که این سازوکار تشکیل شود و قرار است سه کشور اروپایی سهام‌دار آن باشند و طی یکی دو روز آینده اعلام شود، مگر کسانی که نمی‌خواهند این مکانیزم شکل بگیرد مانع کار شوند.

وی همچنین گفت: در دیدار با آقای آمانو توضیح دادم که برجام در شرایطی است که منافع ایران در این توافق دچار صدمات اساسی شده و این مساله خوب نیست. چرا که حتماً تعهدات هسته‌ای با تعهدات مرتبط با رفع تحریم‌ها بر یکدیگر تأثیر می‌گذارند.

وی ادامه داد: طرف مقابل باید تعهدات خود را به نحوی انجام دهد که ایران منافعش حفظ شود تا ما هم به همکاری خود ادامه دهیم. به ما گفته شده مراحل ثبت آن قرار است شروع شود و ظرف یکی دو روز آینده اعلام شود، مگر اینکه آن کسانی که نمی‌خواهند این روابط شکل بگیرد بتوانند موفق شوند؛ هشت ماه هم زمان زیادی برای تشکیل مکانیسم ویژه مالی اروپا است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها