کد خبر: 266530
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۱ ۱۱:۲۴:۰۰
| |

درخواست 26 حزب در سودان از عمرالبشیر برای اینکه دیگر نامزد انتخابات نشود

یک ائتلاف متشکل از 26 حزب در سودان از عمرالبشیر خواستند تا در انتخاباتی که قرار است در سال 2020 برگزار شود، شرکت نکند.

درخواست 26 حزب در سودان از عمرالبشیر برای اینکه دیگر نامزد انتخابات نشود
کد خبر: 266530
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۱ ۱۱:۲۴:۰۰

اعتمادآنلاین| یک ائتلاف متشکل از 26 حزب در سودان از عمرالبشیر، رییس جمهور این کشور خواستند که در انتخاباتی که قرار است در سال 2020 برگزار شود، شرکت نکند و نامزدی‌اش در انتخابات لغو شود.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، این در خواست در حالی مطرح شد که اعتراضات در سراسر کشور به دلیل عدم توانایی دولت در کنترل تورم و کمبود مایحتاج اولیه و ضروری در کشور به مدت چند هفته برگزار شده است.

ائتلاف نیروهای اتحاد 2020 که در سپتامبر 2018 تأسیس شد، در نشست دیالوگ ملی و اتحاد ملی که به پیشنهاد عمر البشیر برگزار شد، شرکت کرده و اعلام کردند که در انتخابات 2020 وی را به چالش خواهند کشید.

از احزاب اصلی در این ائتلاف می‌توان به حزب انجمن صلح و عدالت، حزب توسعه و عدالت شرقی، حزب تغییر دموکراتیک و حزب لیبراسیون سودان اشاره کرد.

الطیبه مصطفی، رئیس انجمن صلح و عدالت سودان اعلام کرد: کناره‌گیری بشیر از کاندیدا شدن در انتخابات می‌تواند باعث کاهش تنش‌ها شود.

وی ادامه داد: ما اعتقاد داریم که کاندیداتوری بشیر در انتخابات 2020 باعث افزایش تنش‌های سیاسی در کشور می‌شود. ما از حزب حاکم می‌خواهیم که کاندیداتوری بشیر در انتخابات 2020 را لغو کند.

این در حالی است که اواخر ماه اوت حزب حاکم سودان، عمر البشیر را به عنوان کاندیدای خود برای سومین دوره ریاست جمهوری‌اش معرفی کرد. دومین دوره ریاست جمهوری عمر البشیر در سال 2020 به پایان می‌رسد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها