کد خبر: 267378
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۴ ۱۰:۵۵:۲۲
| |

نهمین هفته اعتراضات ضددولتی در بلگراد

هزاران تن از شهروندان معترض صربستانی در نهمین هفته متوالی در بلگراد، اعتراضات ضددولتی برگزار کردند.

نهمین هفته اعتراضات ضددولتی در بلگراد
کد خبر: 267378
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۴ ۱۰:۵۵:۲۲

اعتمادآنلاین| ده‌ها هزار معترض شنبه با تجمع در خیابان‌های بلگراد، پایتخت صربستان نارضایتی خودشان را با شعار «یک در پنج میلیون» ابراز کردند. این اعتراضات از هشتم دسامبر 2018 پس از ضرب و شتم یکی از سیاستمداران اپوزیسیون در ماه نوامبر به راه افتاد. اعتراضات روز شنبه نهمین هفته از اعتراضات پیاپی در بلگراد بود.

اعتراضات ضددولتی گسترده‌ای در 16 ژانویه در اولین سالگرد به قتل رسیدن اولیورایوانوویچ، سیاستمداران صرب کوزوو برگزار شد. اعتراضات تنها قرار بود در بلگراد برگزار شود اما ماه ژانویه مردم در بیش از 30 شهر به جنبش اعتراضی پیوستند.

به گفته برگزارکنندگان این اعتراضات، حدود 20 شهر اعلام کردند که در ماه فوریه راهپیمایی‌های اعتراضی برگزار می‌کنند. معترضان روز شنبه بنرهایی با نوشته «صربستان برخیز» و «مرگ بر ووجیچ، مرگ بر سرمایه‌داری» و «ما با مردم هستیم» در دست داشتند. «اعتراض علیه دیکتاتوری» گروهی است که رسماً این اعتراضات را سازماندهی می‌کنند.

بسیاری از اعضای احزاب اپوزیسیون هم در این اعتراضات شرکت می‌کنند. اصلی‌ترین خواسته معترضان کنترل بهتر روند انتخابات و کمپین‌ها و پیگرد قضایی کسانی است که از کارزارهای انتخاباتی سوء‌استفاده می‌کنند. معترضان همچنین کاهش فشار بر رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران و احزاب اپوزیسیون را خواستارند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها