کد خبر: 268370
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۷ ۱۱:۴۹:۰۰
| |

در راستای آرام کردن اعتراضات سودان صورت گرفت؛

تأکید نخست‌وزیر سودان بر گفت‌وگوی مستقیم با معترضین

«معتز موسی» نخست‌وزیر سودان در تلاش برای آرام کردن اعتراضات در این کشور از پایبندی دولت به اجرای طرح گفت‌وگوی مستقیم با جوانان معترض خبر داد.

تأکید نخست‌وزیر سودان بر گفت‌وگوی مستقیم با معترضین
کد خبر: 268370
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۷ ۱۱:۴۹:۰۰

اعتمادآنلاین| «معتز موسی» بر ضرورت گفت‌وگو با جوانان معترضی که تنها برای اعتراض به اوضاع معیشیتی به خیابان‌ها آمدند، تأکید کرد.

نخست‌وزیر سودان هنگام بازدید از وزارت نفت، گاز و معادن به وجود مشکلات معیشتی جوانان به خصوص پس از جدایی سودان جنوبی در سال 2011 و از دست رفتن منابع نفتی سودان اذعان کرد و گفت که سودان پیش از این جدایی در رفاه و ثبات اقتصادی به سر می‌برد چرا که کشوری نفت‌خیز بود.

به نوشته روزنامه «العربی‌الجدید»، نخست‌وزیر سودان علت اصلی مشکلات اقتصادی در کشور را کسری بودجه تجارت خارجی برشمرد و از افزایش میزان واردات سودان به حدود 9.5 میلیارد دلار در ازای صادرات به میزان 3.5 میلیارد دلار، انتقاد کرد.

طبق گزارش شبکه الجزیره، نیز تظاهرات‌هایی در برخی نقاط سودان از جمله خارطوم برگزار شد.شاهدان گفتند که جمعی از وکلای حقوقی، معلمان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها در خارطوم تظاهرات کردند و نیروهای پلیس نیز برای متفرق کردن معترضان به استفاده از گاز اشک‌آور روی آوردند.

همچنین شماری از معترضان نیز در این تظاهرات بازداشت شدند. در همین ارتباط حزب معارض «الأمه» اعلام کرد که مسئولان امنیتی سودان شماری از معترضان را که در تظاهرات مسالمت‌آمیز در خارطوم شرکت داشتند از جمله «ساره نقدالله» دبیرکل این حزب، «ام سلمه» دختر صادق المهدی رئیس این حزب و تعدادی دیگر را بازداشت کردند.

جمعی از پزشکان نیز در تعدادی از بیمارستا‌ن‌های سودان تجمع اعتراضی برگزار کردند و در همین رابطه کمیته مرکزی پزشکان سودان تصاویری از بیمارستان‌های مختلف خارطوم و تعدادی از شهرها را منتشر و اعلام کرد که کمیته داروسازان سودان نیز به جمع اعتصاب‌کنندگان پیوسته‌اند.

شهرهای سودان از 19 دسامبر گذشته به صحنه تظاهرات مردم در اعتراض به گرانی و نابسامانی اوضاع اقتصادی تبدیل شده است و بنا به گفته مسئولان سودانی تا کنون 31 نفر در این اعتراضات کشته شده‌اند در حالی‌که سازمان عفو بین‌الملل تعداد کشته‌ها را 40 نفر اعلام کرده است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها