کد خبر: 268803
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۸ ۱۹:۳۶:۰۰
| |

همزمان با اعمال شدیدترین تحریم‌ها؛

آمریکا: مادورو مانع ارسال کمک‌های بشردوستانه است

وزارت خارجه آمریکا که تحریم‌های شدیدی را علیه ونزوئلا وضع و اعمال کرده است، در اقدامی فریبکارانه مدعی شد: مادورو قانون اساسی ونزوئلا را نادیده گرفته و کمک‌های بشردوستانه متوقف کرده است؛ او باید برود.

آمریکا: مادورو مانع ارسال کمک‌های بشردوستانه است
کد خبر: 268803
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۸ ۱۹:۳۶:۰۰

اعتمادآنلاین| در صفحه توئیتری وزارت خارجه آمریکا روز پنج شنبه نوشته شده است: مادورو قانون اساسی ونزوئلا را نادیده گرفته است. او رهبران مخالف را زندانی، رسانه ها را تعطیل و انتخابات تقلبی انجام داده است.


در این پیام آمده است: او اکنون کمک های بشر دوستانه را برای رسیدن به مردم ونزوئلا متوقف کرده است. ما ستمگران پیش از او را دیده ایم. مادورو باید برود.


نیکلاس مادورو رئیس جمهوری قانونی و مشروع ونزوئلا است که حمایت ارتش و دیوان عالی قضایی را دارد. آمریکا در تلاش است تا خوان گوایدو رئیس مجلس ونزوئلا را که ادعای ریاست جمهوری کرده است، به کرسی قدرت بنشاند.


دونالد ترامپ و رژیم آمریکا بارها گوایدو را به رسمیت شناخته‌اند و از جامعه‌جهانی هم خواسته‌اند تا او را به رسمیت بشناسند.

آمریکا در حالی مدعی مسدود کردن کمک‌های بشردوستانه این کشور که قرار بود از طریق کلمبیا وارد ونزوئلا شود و به دست مخالفان مادورو برسد را محکوم می کند که در دو سال گذشته تحریم‌های شدیدی را علیه این کشور وضع و اعمال کرده است.


این کشور در آخرین اقدام، شرکت ملی نفت ونزوئلا را تحریم و دارایی های این کشور را هم مسدود کرد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها