کد خبر: 274592
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۰ ۱۱:۲۰:۰۰
| |

حمله طالبان به پایگاه آمریکایی در هلمند

رسانه‌های افغانستانی به نقل از منابع محلی در ولایت هلمند این کشور خبر دادند حمله انتحاری گروه طالبان به پایگاه 215 میوند در ناحیه شوراب این ولایت بعد از ساعت‌ها درگیری به پایان رسیده است.

حمله طالبان به پایگاه آمریکایی در هلمند
کد خبر: 274592
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۰ ۱۱:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| رسانه‌های افغانستانی به نقل از منابع محلی در ولایت هلمند این کشور خبر دادند حمله انتحاری گروه طالبان به پایگاه 215 میوند در ناحیه شوراب این ولایت بعد از ساعت‌ها درگیری به پایان رسید.

به گزارش اعتمادآنلاین ، سخنگوی والی هلمند صبح امروز اعلام کرد: این حمله از شب گذشته با تهاجم چند انتحاری به این پایگاه آغاز شد و درگیری بین مهاجمان و نظامیان حاضر در پایگاه ساعت‌ها به طول انجامید.

عمر زواک، سخنگوی والی هلمند در این رابطه افزود: در جریان این درگیری 3 مهاجم انتحاری و 6 جنگجوی طالبان کشته شدند در حالی که کار پاکسازی منطقه توسط نیروهای امنیتی همچنان ادامه دارد. به گفته او در این تهاجم تنها 3 نفر از نیروهای امنیتی زخمی شدند.

از سوی دیگر گروه طالبان در بیانیه‌ای که در سایت رسمی خود منتشر کرده ضمن نامگذاری این تهاجم به «عملیات خندق» اعلام کرد درگیری از ساعت 12 شب آغاز شد و هدف از آن هدف قرار دادن نیروهای قرارگاه اصلی اشغالگران آمریکایی در پایگاه هوایی شوراب بود.

در بخشی از این بیانیه ادعا شده است: «در این عملیات، مجاهدین استشهادی توانسته‌اند که طی یک تاکتیک خاص وارد میدان شده و حملات‌شان را بر اشغالگران امریکایی و اجیران‌شان آغاز کنند.» در ادامه این بیانیه آمده بعد از گذشت 10 ساعت از آغازعملیات، درگیری همچنان ادامه دارد.

در پایان این بیانیه که به امضای قاری محمد یوسف احمدی سخنگوی «امارت اسلامی افغانستان» رسیده، علت این حمله گرفتن انتقام خون غیرنظامیان که در بمباران‌ها و حملات شبانه اخیر در این ولایت و ولایت‌های اطراف کشته شدند، اعلام شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها