کد خبر: 275004
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۱ ۱۲:۴۷:۰۶
| |

کره‌شمالی در مذاکرات با آمریکا بازنگری می‌کند

در پی شکست مذاکرات سران آمریکا و کره‌شمالی در هانوی ویتنام به دلیل زیاده‌خواهی‌های آمریکا، یک دیپلمات ارشد کره‌شمالی به خبرنگاران گفت که شاید کشورش مجبور شود در مذاکرات هسته‌ای با واشنگتن تجدیدنظر کند.

کره‌شمالی در مذاکرات با آمریکا بازنگری می‌کند
کد خبر: 275004
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۱ ۱۲:۴۷:۰۶

اعتمادآنلاین| «چون سون خویی» معاون وزیر خارجه کره‌شمالی روز شنبه گفت: حتی «کیم جونگ اون» رهبر کشورش نیز در این اندیشه است.


وی افزود: بیش از یک سال خویشتنداری کرده و آزمایش‌های هسته‌ای و موشکی بالستیک را متوقف کرده‌ایم، در این شرایط باید به کره‌شمالی امتیاز داده و در قبال این اقدامات بزرگ، دستکم بخشی از تحریم ها لغو می‌شد.


پس از شکست مذاکرات هانوی، مقام های دو کشور تصریح کردند که به دلیل نرسیدن به توافق سر لغو تحریم‌ها علیه کره‌شمالی، مذاکراتشان متوقف شده است.


این دیپلمات کره شمالی گفت که احساس او این است که رهبر کره‌شمالی هم به دنبال تجدید نظر و بازنگری در سیاست مذاکرات هسته‌ای با آمریکا است.


وی تاکید کرد: در این مدت اقدامات بسیار سازنده‌ای انجام داده‌ایم؛ از مهمترین آنها توقف آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای در 15 ماه گذشته بوده است.


معاون وزیر خارجه کره شمالی گفت: پیشتر در مقررات شورای امنیت آمده بود که اگر کره‌شمالی دست به اقدامی تحریک‌آمیز نزند، تحریم‌ها علیه این کشور لغو خواهد شد؛ اتفاقی که تاکنون نیفتاده است.


وی گفت: حالا نه تنها مشوقی نگرفته‌ایم بلکه آمریکا توقف راکتور هسته‌ای یانگ بیون را خواستار است و به‌تدریج می‌خواهد دیگر سایت‌های اتمی و موشکی بالستیک کره شمالی نیز متوقف شود.


معاون وزیر خارجه کره شمالی گفت: رهبر کشورش پیشنهاد توقف کار راکتور یانگ بیون را در قبال لغو تحریم‌ها داد اما آمریکا می‌گوید که این برایش راضی‌کننده نیست و نمی‌تواند به این خاطر تحریم‌ها را لغو کند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها