کد خبر: 275399
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۲ ۱۲:۱۶:۴۳
| |

استرالیا تسلیحات جدید نظامی به عربستان می‌فروشد

منابع خبری گزارش دادند دولت اسکات موریسون مجوز فروش 500 دستگاه تسلیحات مرگبار نظامی را به عربستان صادر کرده که فعالان حقوق بشر و بسیاری از نمایندگان مجلس این کشور این اقدام را گامی جهت شعله‌ور کردن جنگ خونین ریاض علیه یمن می‌دانند.

استرالیا تسلیحات جدید نظامی به عربستان می‌فروشد
کد خبر: 275399
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۲ ۱۲:۱۶:۴۳

اعتمادآنلاین| دولت موریسن به برخی شرکت‌های سازنده تجهیزات نظامی از جمله یکی از شرکت‌های نظامی در کانبرا مجوز صادرات و فروش سیستم مرگبار پیشرفته را به عربستان سعودی داده است.


شبکه ای بی سی نیوز استرالیا در این زمینه گزارش داد این شبکه اسنادی را مشاهده کرده که نشان می‌دهد شرکت استرالیایی سازنده تجهیزات نظامی پیشرفته ، قراردادی را با عربستان بسته است.


این درحالی است که عربستان رهبر ائتلاف جنگ علیه مردم یمن است و براساس اسناد سازمان ملل متهم به اعمال جنایات جنگی علیه مردم این کشور است.


طبق گزارش این شبکه، بر اساس مجوز دولت استرالیا قرار است این سلاح جدید نظامی موسوم به (EOS) با قدرت تهاجمی بالا که دارای کنترل از راه دور بوده و در قراردادی با ارزش بیش از دهها میلیون دلار، به عربستان تحویل داده شود.


براساس این گزارش، این سلاح مجهز به سیستم الکترو نوری بوده و در یک پلتفرم دارای پایه های مجهز به توپ و موشک‌های دوربرد با امکانات کنترل از راه دور است که قرار است 500 نمونه از آن به ریاض فروخته شود.


این درحالی است که تعدادی از نهادهای حقوق بشری و برخی ازنمایندگان پارلمان استرالیا در مورد فروش این تسلیحات جدید به دولت موریسون هشدار داده اند.


این نمایندگان در جلسه پرسش و پاسخ با تام همیلتون معاون زیر دفاع این کشور اعلام کردند که هیچ تضمینی برای عدم استفاده ریاض از این سلاح پیشرفته یا اجزای آن در جنگ خونین علیه مردم یمن وجود ندارد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها