کد خبر: 275681
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۳ ۰۹:۵۷:۴۱
| |

فرمانده سابق ناتو از موضع ترامپ در مذاکرات هانوی حمایت کرد

فرمانده سابق ارشد ناتو در مصاحبه‌ای گفت که رئیس‌جمهوری آمریکا در خروج از نشست دو‌جانبه با رهبری کره‌شمالی در «هانوی» ویتنام اقدام درستی انجام داد.

فرمانده سابق ناتو از موضع ترامپ در مذاکرات هانوی حمایت کرد
کد خبر: 275681
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۳ ۰۹:۵۷:۴۱

اعتمادآنلاین| «جیمز استاوریدیس» فرمانده سابق ارشد ناتو در مصاحبه‌ای پیشنهاد مطرح‌شده از سوی کیم جونگ اون، رهبری کره‌شمالی را درباره خلع سلاح اتمی نسبی این کشور در ازای لغو تمامی تحریم‌ها مورد بررسی قرار داد و گفت: به نظرم کره‌شمالی و رهبری آن با توافقی به نشست آمد که تنها یک معامله وحشتناک برای آمریکا بود.

وی ادامه داد: او گفت که یک سایت قدیمی و متروک را منهدم می‌کند و رئیس جمهوری آمریکا هم بر اساس این توافق باید تمامی تحریم‌ها را لغو کند. این یک پیشنهاد مهمل بود.

ترامپ در یک نشست خبری اعلام کرد که نتوانست با رهبری کره شمالی و مقام‌های این کشور در جریان نشست هانوی به توافق برسد و به خبرنگاران گفت که رهبری کره شمالی در عین اینکه تمایل دارد تا بخش بزرگی از مناطقی را که آمریکا می‌خواهد، منهدم کند اما ما نمی‌توانیم تمامی تحریم‌ها را از میان برداریم.

وزیر خارجه کره شمالی گفته بود که کشورش از موقعیت چانه‌زنی خود در آینده دست برنمی‌دارد.

وی ادامه داد: موضع اولیه ما همچنان بدون تغییر است و پیشنهاد ما هرگز و حتی با وجود پیشنهاد آمریکا برای مذاکرات مجدد در آینده تغییر نمی‌کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها