کد خبر: 276264
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۴ ۱۶:۱۰:۵۹
| |

چرا خروج ترامپ از برجام مذاکره با کره‌شمالی را دشوار کرد؟

دستیار وزیر خارجه پیشین آمریکا درباره ناکامی دیدار سران آمریکا و کره‌شمالی گفت: خروج دولت ترامپ از پیمان‌های بین‌المللی از جمله برجام، روند این گفت‌وگوها را پیچیده کرده و باعث تردید درباره وعده‌های کاخ سفید شده است.

چرا خروج ترامپ از برجام مذاکره با کره‌شمالی را دشوار کرد؟
کد خبر: 276264
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۴ ۱۶:۱۰:۵۹

اعتمادآنلاین| «تامس کانتریمن» در گفت‌وگویی گفت: برای مقام های کره‌شمالی دشوار است که وعده‌های این رئیس‌جمهوری را باور کنند اما به هر رو، آنها اکنون گفت‌وگو را پذیرفته‌اند و امیدوارم که دولت ترامپ به آن پایبند بماند.


وی ادامه داد: نتیجه این دیدار ناامیدکننده بود اما من از آن شگفت‌زده نشدم. معتقدم نباید گفت که همه چیز تمام‌شده است. دو طرف نتوانستند توافقی را امضا کنند اما در عین حال سخنان مثبتی از مقام های دو کشور در پایان این دیدار شنیدیم که نشان می دهد آنها به گفت‌وگو ادامه خواهند داد.


رئیس انجمن کنترل سلاح واشنگتن تصریح کرد: فکر می‌کنم که احتمال بازگشت به کشمکش و حملات لفظی سال 2017 بعید خواهد بود اما شکست دیدار ترامپ و اون، به این مساله باز‌می‌گردد که برای آن به اندازه لازم، آماده‌سازی و زمینه‌چینی نشده بود.


کانتریمن افزود: در واقع، آمادگی برای این نشست به مراتب بهتر از دیدار سران دو کشور در سنگاپور بود اما برای این دیدار در ویتنام، سر صادر کردن بیانیه پایانی مشترک توافق نکرده بودند.


وی با بیان اینکه فقدان روابط بین دو کشور، هماهنگی و بررسی جزییات توافق را دشوار می کند، گفت: امیدوارم که کار بطور جدی در سطوح پایین تر برای حل نقاط اختلافی پیگیری شود تا بر مبنای آن، سران دو کشور بتوانند به توافق برسند. در واقع، آن چیزی که مورد نیاز است، سیاست گام به گام بوده و نه تلاش برای رسیدن یک توافق عمده که همه مسایل را در برگیرد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها