کد خبر: 278459
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۲ ۰۸:۴۰:۰۰
| |

ماجرای مردان عصا به دست داعش

با خروج گسترده جنگجویان گروه داعش از منطقه باغوز سوریه خبرنگاران با پدیده عجیب تعداد زیاد افراد عصا به دست مواجه شده‌اند.

ماجرای مردان عصا به دست داعش
کد خبر: 278459
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۲ ۰۸:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| با خروج گسترده جنگجویان گروه داعش از منطقه باغوز سوریه خبرنگاران با پدیده عجیب تعداد زیاد افراد عصا به دست مواجه شده‌اند.

به گزارش اعتمادآنلاین ، روزنامه اماراتی البیان در خبری در این رابطه نوشت در کناره صحنه فرار صدها و بلکه هزاران نفر از زنان نقاب‌پوش و کودکان با لباس‌های مندرس، تعداد زیاد مردانی که با عصا از باغوز فرار کردند جلب توجه می‌کند.

این مردان همان‌هایی بودند که در جنگ‌های مختلف داعش در عراق یا سوریه یک یا دو پای خود را از دست داده بودند.

یکی از غیر نظامیان فراری از باغوز در این رابطه به این روزنامه گفت: اکثر افرادی که آنها را با عصا می‌بینید از جنگجویان سابق و معلول‌شده داعش هستند که هم‌اکنون داعش از آنها به عنوان سپر انسانی در صفوف مقدم درگیری استفاده می‌کند.

بر اساس اطلاعات به دست آمده از فراری‌های باغوز، داعش خود را برای جنگ آخرش تجهیز کرده است و از این‌رو جنگجویان معلول خود را به خط مقدم جنگ و جلوتر از جنگجویان اصلی منتقل و آنان را به سپر انسانی مبدل کرده اما برخی از آنها موفق شدند از دست داعش فرار کرده و خود را به نیروهای مهاجم تسلیم کنند.

در ادامه این گزارش آمده است: فرماندهان داعش برای خلاصی از بار مسئولیت نگهداری این معلولان آنها را به خط مقدم جبهه منتقل کردند تا بدین شکل از آنها خلاص شوند، به ویژه اینکه بسیاری از آنها بعد از مجروح شدن به عنوان مخبر و جاسوس برای داعش فعالیت می‌کردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها