کد خبر: 279194
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۴ ۱۶:۴۵:۰۰
| |

کمک هفت میلیارد دلاری جامعه بین‌الملل به آوارگان سوری

کمیساریای اروپا اعلام کرد: ارزش تعهدات جامعه بین‌الملل برای حمایت از آوارگان سوری در داخل و خارج از کشور در کنفرانس حامیان مالی در بروکسل به هفت میلیارد دلار رسید اما سرمایه‌گذاری برای بازسازی سوریه در گروی روند صلح معتبر است.

کمک هفت میلیارد دلاری جامعه بین‌الملل به آوارگان سوری
کد خبر: 279194
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۴ ۱۶:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| کمیساریای اروپا در پایان این کنفرانس گفت: مجموع کمک‌های مالی به آوارگان سوری به هفت میلیارد دلار رسید؛ در حالی که سازمان ملل نیاز مالی این آوارگان در سال 2019 را 9 میلیارد دلار برآورد کرده بود.

به نقل از اسکای نیوز، اتحادیه اروپا، بزرگترین حامی مالی در جهان اعلام کرد: 633 میلیون دلار در سال جاری میلادی برای حمایت از آوارگان سوریه ارائه می‌کند و همین مبلغ را در سال‌های 2020 و 2021 نیز برای این آوارگان در نظر گرفته است.

همچنین فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در نشست بروکسل تصریح کرد: این اتحادیه مبلغ 1/5 میلیارد یورو را به عنوان جزئی از بخش دوم حمایت‌ها از پناهجویان به ترکیه اختصاص می‌دهد.

وی افزود: نباید تنها به برگزاری کنفرانس جهت جمع‌آوری کمک‌ها اکتفا کرد، سوریه باید در راس اولویت‌های جامعه بین‌الملل قرار بگیرد.

سازمان ملل بودجه سال 2019 را حدود 5.5 میلیارد دلار برای کمک به حدود 5/6 میلیون آواره سوریه در خارج از کشورشان و 3.3 میلیارد دلار به آوارگان در داخل برآورد کرد.

در این کنفرانس آلمان متعهد شد، مبلغ 1.44 میلیارد یورو، آمریکا 350میلیون یورو، انگلیس 464 میلیون یورو، ایتالیا 45 میلیون یورو در سال 2019 و 45 میلیون یورو در سال 2020، بلژیک 24 میلیون یورو و اتریش هم 9 میلیون یورو به حمایت از آوارگان سوری ارائه دهند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها