کد خبر: 279395
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۵ ۱۳:۱۱:۳۰
| |

«سلام برادر» در شبکه‌های اجتماعی ترند شد؛

«سلام برادر»؛ استقبال مرگبار مسلمانان از یک جانی

فایل تصویری منتشرشده از حادثه تروریستی نیوزیلند یک نکته قابل تأمل دارد و آن این است که مسلمانان مسجد محل وقوع حادثه با روی خوش از یک جنایتکار استقبال کردند.

«سلام برادر»؛ استقبال مرگبار مسلمانان از یک جانی
کد خبر: 279395
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۵ ۱۳:۱۱:۳۰

اعتمادآنلاین| در بخش اصلی فایل تصویری و کاملی که از حادثه تروریستی نیوزیلند منتشر شده است، نکته قابل تأملی وجود دارد که همه آمال عاملان این حادثه تروریستی را برای اسلام‌هراسی و خشن جلوه دادن این دین آسمانی نقش بر آب می‌کند.

در این فایل ویدئویی، زمانی که فرد تروریست قصد دارد با سلاح وارد مسجد شود، به جای خشونت و احیاناً اقدامات غیرمنطقی، با روی خوش از سوی فرد مسلمانی که مقابل در ورودی حضور دارد مواجه می‌شود. فرد مسلمان با رویی گشاده که حاکی از منش اسلامی وی است، به این فرد تروریستی خوشامدگویی می‌کند و می‌گوید: «سلام برادر، خوش آمدی»!

انتشار تنها این بخش از فایل ویدئویی حادثه تروریستی نیوزیلند باعث شد تا به‌سرعت هشتگ «HelloBrother#»‌ (سلام برادر) در شبکه اجتماعی توییتر در سطح جهانی ترند و به نمادی برای مقابله جریان اسلامی با جریان‌های اسلام‌هراسانه تبدیل شود. فعالان شبکه‌های اجتماعی در توییت‌های خود به تقبیح و سرزنش اقدام «برینتون تارانت»، عامل تروریستی حادثه نیوزیلند و تمجید از واکنش فرد مسلمان پرداختند.

«Hello Brother»، اکنون به عبارتی جهانی برای معرفی دین الهی اسلام به جهانیان و مصداق ضرب‌المثل ما ایرانی‌ها که «عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد» بدل شده است.

نکته قابل توجه در شبکه‌های اجتماعی این است که بسیاری از کاربران مسلمان یا حتی غیرمسلمانی که حامی مسلمانان شده‌اند، در پاسخ به فحاشی‌های کاربرانی که حامی این اقدام تروریستی هستند، تنها به نوشتن عبارت «Hello Brother» بسنده می‌کنند.

منبع: آنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها