کد خبر: 281389
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۲ ۰۹:۳۲:۰۰
| |

رهبر کاتولیک‌های جهان از ساخت دیوار مرزی ترامپ انتقاد کرد

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان با اشاره تلویحی به سیاست «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک عنوان کرد: رهبرانی که به دنبال ساخت دیوار و دیگر موانع برای جلوگیری از ورود مهاجران هستند، خود در دیوارهای ساخته شده گرفتار خواهند شد.

رهبر کاتولیک‌های جهان از ساخت دیوار مرزی ترامپ انتقاد کرد
کد خبر: 281389
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۲ ۰۹:۳۲:۰۰

اعتمادآنلاین| پاپ فرانسیس حین بازگشت از سفر دو روزه به مغرب، به سوالی درباره مسائل مهاجرتی و تهدید ترامپ درباره بستن مرز جنوبی آمریکا با مکزیک پاسخ داد و گفت: کسانی که دیوارمی سازند، سیم خاردار می کشند یا آجر می چینید درنهایت خود در دیوارهای ساخته شده زندانی می شوند.


به گزارش خبرگزاری رویترز، رهبر کاتولیک های جهان در اظهارات روز یکشنبه خود از اشاره مستقیم به نام ترامپ خودداری کرد اما او در گذشته نیز بر سر سیاست های مهاجرتی با رئیس جمهوری آمریکا اختلاف نظر داشت. مسائل مهاجرتی بارها در سفر او به مغرب نیز مورد سوال قرار گرفت.


ترامپ وضعیت فوق العاده را به منظور انتقال بودجه اختصاص داده شده به ارتش برای ساخت دیوار در مرز مکزیک بر اساس آنچه که وعده داده بود، اعلام کرده است.


پاپ فرانسیس روز شنبه نیز در گفت وگو با مقامات مغرب گفته بود که مشکلات مهاجرتی هرگز با استفاده از موانع فیزیکی حل نمی شوند و برعکس به عدالت اجتماعی و اصلاح اقتصاد نامتوازن در جهان نیاز دارند.


این مقام آرژانتینی الاصل، بار دیگر در گفت وگو با خبرنگاران در هواپیما بر نکات کلیدی مواضع مهاجرتی اش تاکید کرد و گفت: کشورهای ثروتمند باید دلایل اصلی مهاجرت از جمله فقر، جنگ و بی ثباتی سیاسی را رفع کنند. مهاجران باید پذیرفته شوند، مورد حمایت قرار بگیرند و در جامعه ای که وارد می شوند، ادغام شوند و اگر کشوری نتواند تعداد مهاجران را مدیریت کند باید آنها بین دیگرکشورها توزیع شوند.


پاپ فراسیس روز شنبه در سفری دو روزه با شعار گفت و گوی ادیان وارد رباط، پایتخت مغرب، شد. پاپ که خود تاکید کرده درباره مسائل اقلیمی و مهاجرتی با ترامپ اختلاف نظر دارد، پیشتر در خصوص اظهار نظری که ترامپ درباره ساخت دیوار مرزی بین آمریکا و مکزیک و همچنین مهاجرت داشت، گفته بود «کسی که این دیدگاه ها را دارد، مسیحی نیست».

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها