کد خبر: 281442
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۲ ۱۵:۴۰:۰۰
| |

موج سیلاب‌ها به عراق رسید؛ چند منطقه عراق زیر آب رفت

علاوه بر استان‌های غربی و جنوبی ایران، استان‌های شرقی و جنوبی عراق هم با موجی از سیلاب‌ها مواجه شدند. با توجه به پر شدن سد سامرا مسئولان مجبور به شکستن بخشی از دیواره خاکریز این سد برای عبور آب بیشتر به سوی دریاچه ثرثار شدند، امری که باعث شد اکثر شهر بلد عراق به زیر آب برود.

موج سیلاب‌ها به عراق رسید؛ چند منطقه عراق زیر آب رفت
کد خبر: 281442
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۲ ۱۵:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| علاوه بر استان‌های غربی و جنوبی ایران، استان‌های شرقی و جنوبی عراق هم با موجی از سیلاب‌ها مواجهند. با توجه به پر شدن سد سامرا مسئولان مجبور به شکستن بخشی از دیواره خاکریز این سد برای عبور آب بیشتر به سوی دریاچه ثرثار شدند، امری که باعث شد اکثر شهر بلد عراق به زیر آب برود.

به گزارش اعتمادآنلاین ، استاندار بغداد هم از روز یکشنبه در پایتخت که رودخانه دجله آن را به دو بخش تقسیم کرده حالت فوق‌العاده اعلام کرد.

استان واسط در جنوب عراق نیز با همین شرایط مواجه است و استاندار این استان نیز به تمامی مراکز دولتی و امدادرسانی آماده‌باش صد درصد داد.

استان صلاح‌الدین نیز که بلد جزو شهرهای آن محسوب می‌شود به ساکنان شماری از روستاهای نزدیک مسیل‌ها دستور تخلیه داد و به ساکنان برخی از بخش‌های حومه شهر سامرا نیز دستور تخلیه رسید.

در استان دیاله عراق هم تکاپو برای جلوگیری از بالا آمدن آب وغرق کردن برخی از روستاها در حال انجام است.

به گفته مسئولان عراقی برخی از سیلاب‌هایی که مناطق غربی ایران را در نوردیده راه خود را به سوی شهرهای شرقی عراق باز کرده و به سرعت به سوی این مناطق در حرکت است.

این در حالی است که از دیروز ستاد بحران به ریاست عادل عبدالمهدی برای مقابله با سیل ویرانگر در این کشور تشکیل شد. اداره مرزهای عراق هم از تعطیلی مرز سومار- مندلی به دلیل خطر وقوع سیل در این منطقه خبر داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها