کد خبر: 284075
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۳ ۱۳:۰۱:۱۸
| |

روسیه:

ایران می‌تواند از آمریکا در دیوان دادگستری بین‌المللی شکایت کند

سخنگوی دستگاه دیپلماسی روسیه اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران می‌تواند از آمریکا به خاطر اقدام‌های این کشور علیه تهران به دادگاه‌های بین‌المللی شکایت کند.

ایران می‌تواند از آمریکا در دیوان دادگستری بین‌المللی شکایت کند
کد خبر: 284075
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۳ ۱۳:۰۱:۱۸

اعتمادآنلاین| ماریا زاخارووا در جلسه پرسش و پاسخ به خبرنگاران، درباره راه‌های مقابله ایران با اقدامات خصمانه آمریکا گفت: آمریکا و سایر کشورهای غربی اقدامات غیرقانونی زیادی را در نقاط مختلف جهان انجام می دهند و مردم کشورهایی که هدف این اقدامات قرار می گیرند و حقوق شان ضایع می شود می توانند شکایت کنند.

زاخارووا گفت: تروریست شناختن سپاه پاسداران از سوی آمریکا بی‌اساس است.


وی ادامه داد: یکی از اجزای رویکرد دولت آمریکا علیه ایران، سیاه‌نمایی علیه این کشور است و اقدامات این کشور برای چنین هدفی محاسبه شده است تا از بخش‌های کوچک یک تصویر واحد درست کند که ایران در همه عرصه‌ها بد است و هر روز شاهد هستیم که اتهامات جدیدی از طرف آمریکا به ایران زده می‌شود.


سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: نباید این را به صورت جزئی مورد توجه قرار داد بلکه این قضیه یک تصویر واحد است که دولت آمریکامقابل ملت و دولت ایران ایجاد می‌کند.


زاخارووا افزود: امکان شکایت به دادگاه جنایی بین‌المللی برای ایران وجود دارد و تهران باید به این پرسش پاسخ دهد که آیا قصد انجام شکایت را دارد یا خیر و چطور می‌خواهد اقدام کند.


وی ادامه داد: آمریکا و سایر کشورهای غربی اقدامات غیرقانونی زیادی را در نقاط مختلف جهان انجام می‌دهند و مردم کشورهایی که هدف این اقدامات قرار می‌گیرند و حقوق‌شان ضایع می‌شود، می‌توانند شکایت کنند.


زاخارووا خاطرنشان کرد: امروز شاهد هستیم که کشورهای غربی به اذعان اقدامات غیرقانونی خود در عراق می‌پردازند و عذرخواهی می کنند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها