کد خبر: 287943
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۵ ۰۹:۲۴:۰۰
| |

نخستین دیدار «پوتین» و «کیم»

سران روسیه و کره شمالی برای اولین بار با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند. 

نخستین دیدار «پوتین» و «کیم»
کد خبر: 287943
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۵ ۰۹:۲۴:۰۰

اعتمادآنلاین| « کیم جونگ اون »، رهبر کره شمالی و « ولادیمیر پوتین » رئیس جمهور روسیه امروز پنجشنبه برای اولین بار با یکدیگر دیدار کردند. این دیدار در شهر «ولادیووستوک» واقع در مرز‌های شرقی روسیه انجام شده است.

پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در این دیدار گفت: درباره توافقات صورت گرفته در شبه‌جزیره کره صحبت خواهیم کرد. مطمئن هستم سفر شما (کیم) به روسیه باعث مستحکم‌تر شدن روابط میان دو کشور خواهد شد.

پوتین ادامه داد: درباره اینکه روسیه چگونه می‌تواند از روند‌ مذاکرات در شبه‌جزیره کره حمایت کند، صحبت می‌کنیم. از تلاش‌های شما به منظور عادی‌سازی روابط با آمریکا و آغاز گفت‌وگوها با کره جنوبی استقبال می‌کنیم. از سفر طولانی شما تا ولادی‌وستوک برای حضور این نشست تشکر می‌کنم.

رهبر کره شمالی نیز در این دیدار عنوان کرد: به دنبال تحکیم هر چه بیشتر روابط سنتی و دیرینه با روسیه هستیم. امیدواریم این نشست نقطه عطفی در مذاکرات مربوط به خلع سلاح اتمی در شبه‌جزیره کره شود.

آخرین باری که عالی‌ترین مقام کره شمالی به روسیه سفر کرده، به سال 2011 و سفر « کیم جونگ ایل » پدر رهبر کنونی این کشور برمی‌گردد.پیشتر یک مقام ارشد کرملین گفته بود رهبر کره شمالی در شهر بندری « ولادی‌وستوک » با پوتین دیدار و درباره مناقشات پیرامون برنامه هسته‌ای پیونگ‌یانگ گفتگو خواهد کرد. این سفر در حالی انجام می‌شود که دیدار اسفندماه سال گذشته کیم و رئیس‌جمهور آمریکا در ویتنام شکست خورد و بدون نتیجه‌ای مشخص پایان یافت.

دیدار دوجانبه کیم جونگ اون رهبر کره شمالی با رئیس‌جمهور روسیه در حالی برگزار می‌شود که پیش از این، پوتین از مواضع آمریکایی‌ها علیه کره شمالی انتقاد کرده است.

کیم جونگ اون بعد از حضور در روسیه، درباره اینکه دیدارش با ولادیمیر پوتین یک دیدار «موفق و مفید» باشد، ابراز امیدواری کرد.


منبع: خبرگزاری دانشجو

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها