کد خبر: 289009
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۸ ۱۴:۲۰:۱۷
| |

امپراتور ژاپن برای کناره‌گیری از قدرت آماده می‌شود

امپراتور بعد از کناره‌گیری از قدرت، لقب «امپراتور افتخاری» را خواهد داشت و به همراه همسرش، کاخ امپراتوری را ترک خواهد کرد

امپراتور ژاپن برای کناره‌گیری از قدرت آماده می‌شود
کد خبر: 289009
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۸ ۱۴:۲۰:۱۷

اعتمادآنلاین| امپراتور 85 ساله ژاپن روز سه‌شنبه آینده از قدرت کناره‌گیری می‌کند و فرزندش (ولیعهد) جانشین او می‌شود.

نظام حکومتی ژاپن، امپراتوری است. گرچه امپراتور، عالی‌ترین مقام کشور است اما قدرت اجرایی در دست نخست‌وزیر است.

امپراتور جدید، 126‌مین امپراتور تاریخ ژاپن خواهد بود. این برای نخستین بار در دو قرن اخیر است که امپراتور ژاپن وقتی زنده است از مقام خود کناره‌گیری می‌کند. او بر اساس قانونی که به طور اختصاصی برای وی وضع شد، از حکمرانی کناره‌گیری کرد.

امپراتور «آکی‌هیتو» 30 سال و 5 ماه حکومت کرد.

خبرگزاری فرانسه نوشت: به همین مناسبت، در ژاپن از دیروز شنبه تعطیلات استثنایی به مدت 10 روز آغاز شد. پیش‌بینی می‌شود در این مدت فرودگاه‌ها و دستگاه‌های خودپرداز بانک، با صف های طولانی روبه رو شوند.

ژنرال «آکی‌هیتو» در سال 2016 تمایل خود را برای کناره‌گیری از قدرت اعلام کرده بود. او دلیل این موضوع را ناتوانی در انجام کامل وظایف به دلیل افزایش سن و بیماری اعلام کرد. او هم اکنون 85 ساله است.

دولت ژاپن، تاریخ کناره‌گیری امپراتور و دیگر اقدامات را تعیین کرده است.

خبرگزاری فرانسه ادامه داد: مردم ژاپن آماده برگزاری جشن‌های بی‌سابقه‌ای هستند زیرا این بار برای مرگ امپراتور مراسم نمی‌گیرند به مانند مراسم درگذشت امپراتور هیروهیتو در سال 1989، درگذشت امپراتور تایشو در سال 1926 و درگذشت امپراتور مایجی در 1912.

خبرگزاری فرانسه همچنین نوشت: امپراتور و همسرش به دلیل موفقیت در برقراری ارتباط با شهروندان، در ژاپن از احترام بالایی برخوردار هستند.

امپراتور بعد از کناره‌گیری از قدرت، لقب «امپراتور افتخاری» را خواهد داشت و همراه همسرش، کاخ امپراتوری را ترک خواهد کرد و مقابل، امپراتور جدید و همسرش (‌59 و 55 ساله) در کاخ مستقر خواهند شد.

منبع: عصرایران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها