کد خبر: 289933
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۱ ۱۰:۲۱:۱۰
| |

امپراتوری ناروهیتو آغاز شد

پسر ارشد آکی‌هیتو، امپراتور ژاپن به عنوان یکصد و بیست و ششمین امپراتور این کشور برگزیده شد.

امپراتوری ناروهیتو آغاز شد
کد خبر: 289933
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۱ ۱۰:۲۱:۱۰

اعتمادآنلاین| «ناروهیتو» پسر ارشد آکی‌هیتو، امپراتور ژاپن به عنوان یکصد و بیست و ششمین امپراتور این کشور برگزیده شد و عصر جدیدی را در تاریخ ژاپن به نام ریوا به نام «هماهنگی زیبا» آغاز کرد.

پدر ناروهیتو روز سه‌شنبه بعد از 30 سال حکومت، مراسم کناره‌گیری را انجام داد و چهارشنبه ساعت 12 نیمه‌شب برابر با ساعت 15 به وقت گرینویچ تخت امپراتوری را به فرزندش واگذار کرد.

او در بیش از دو قرن گذشته، نخستین امپراتوری است در ژاپن که در زمان حیات خود تخت امپراتوری را به فرزند خود واگذار می‌کند.

لحظه تعیین امپراتور جدید، لحظه‌ای تاریخی در ژاپن است و به همین مناسبت تعطیلی استثنایی 10 روزه‌ای در این کشور اعلام شده است، اما تغییر امپراتور بدون هیاهو و پشت در‌های بسته قصر امپراتوری انجام شد.

ناروهیتو که به دنبال کناره‌گیری پدرش از سلطنت امروز (چهارشنبه) رسما پست امپراتوری ژاپن را به دست گرفت، گفت حس شکوه دارد اما متعهد شد تا به عنوان نماد این کشور و نماد وحدت میان مردم کشورش کار کند.

ناروهیتو اولین امپراتوری ژاپن است که بعد از جنگ جهانی دوم متولد شد و اولین امپراتوری محسوب می‌شود که والدینش به تنهایی او را بزرگ کردند. او در سخنانی از عملکرد والدینش در سه دهه گذشته تقدیر کرد و گفت با تفکر به مسوولیتی که به او واگذار شده است احساس افتخار می‌کند.

ناروهیتو تاکید کرد: متعهد می‌شوم که همواره به یاد مردم باشم و در حالی که برای نزدیکی به آنها تلاش می‌کنم، وظایف خودم را به عنوان نماد کشور ژاپن و اتحاد میان مردم ژاپن طبق قانون اساسی محقق کنم. صمیمانه برای مردم کشورم شادی و پیشرفت بیشتر برای کشورم آرزو دارم و همچنین صلح جهانی.

در این مراسم یک شمشیر، یک قطعه جواهر و یک آینه را که همگی نمادهای امپراتوری ژاپن هستند، دریافت کرد. در این مراسم ساده «آکیشینو» برادر، وارث و ولیعهد ناروهیتو کنار او ایستاده بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها