کد خبر: 290521
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۳ ۱۸:۲۸:۳۶
| |

اعتراض فعالان پاکستانی در اعتراض به مفقود شدن شهروندان

جمعی از فعالان سیاسی و رهبران گروه های مذهبی پاکستان امروز پس از اقامه نماز جمعه در شهر «اسلام آباد» در اعتراض به ناپدید شدن مشکوک شهروندان شیعه این کشور در مناطق مختلف از جمله شهر کراچی، دست به تظاهرات زدند.

اعتراض فعالان پاکستانی در اعتراض به مفقود شدن شهروندان
کد خبر: 290521
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۳ ۱۸:۲۸:۳۶

اعتمادآنلاین| تظاهرات امروز با هدف اعلام همبستگی با خانواده‌های برخی از افراد مفقود شده که از چند روز گذشته مقابل اقامتگاه رئیس‌جمهوری پاکستان در شهر کراچی تحصن کرده‌اند، برگزار شد.


فعالان سیاسی و گروه های مختلف مذهبی از جمله مسئولان ارشد حزب مجلس وحدت مسلمین و سازمان دانشجویان امامیه در این تظاهرات حضور داشتند.


تظاهرکنندگان از دولت و نهادهای امنیتی پاکستان خواستند تا با پیگیری فوری ماجرای ناپدید شدن مشکوک شهروندان شیعه این کشور، خواسته خانواده‌های این افراد را پیگیری قضایی این موضوع بپذیرند.


آنان افزودند: تا زمان بازیابی کامل مفقودشدگان که بیشتر آنان متعلق به شهر کراچی هستند، اعتراض سراسری در پاکستان و از جمله تحصن در مقابل اقامتگاه رئیس جمهور در کراچی ادامه خواهد داشت.


گفتنی است که تحصن خانواده های مفقودشدگان در شهر کراچی امروز وارد پنجمین روز شده است. در همین ارتباط «سید علی زیدی» وزیر امور کشتیرانی دولت پاکستان دیدار ویژه با «عارف علوی» رئیس‌جمهوری این کشور در اسلام‌آباد انجام داد.


علی زیدی گفت که رئیس‌جمهوری پاکستان از روند تحصن مقابل اقامتگاه خود در کراچی کاملا آگاه بوده و اطمینان داده است که خواسته ها متحصنین پیگیری می شود.


«سید راشد رضوی» سرپرست کمپین حمایت از مفقودشدگان در شهر «کراچی» هفته گذشته گفت: نزدیک به 120 نفر از اعضای جامعه شیعیان در مناطق مختلف پاکستان مفقود شده اند و از این بین 40 نفر متعلق به شهر کراچی هستند.


وی اظهار داشت: خواسته اصلی خانواده های مفقودین از دولت و نهادهای امنیتی این است که افراد ناپدید شده را هر چه سریعتر بازگردانند و اگر هم برخی نهادها مدعی ارتکاب اعمال غیرقانونی توسط مفقود شدگان هستند، این بحث باید از طریق دادگاه ها و مجاری قضایی پیگیری شود.


این فعال اجتماعی پاکستان گفت: طرف اصلی ما رئیس جمهوری است و تا زمانی که «عارف علوی» رئیس جمهوری پاکستان در جمع متحصنین حاضر نشده و اطمینان ندهد که خواسته خانواده های حاضر در این تحصن پیگیری خواهد شد، تجمع به قوت خود ادامه خواهد یافت.


به گزارش منابع خبری پاکستان، کمیسیون تحقیقاتی مفقودشدگان در این کشور اوایل سال جاری میلادی اعلام کرد که بیش از 5 هزار نفر در مناطق مختلف این کشور ربوده شده و این افراد در فهرست مفقودشدگان قرار دارند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها