کد خبر: 291118
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۵ ۱۵:۱۸:۲۶
| |

واکنش تند فعالان حقوقی به جان باختن زن بیمار در زندان های امارات

ممانعت مقامات امارات از آزاد کردن «علیاء عبدالنور» زندانی مبتلا به سرطان و جان باختن وی در زندان، با واکنش تند روزنامه نگاران برجسته و فعالان حقوقی مواجه شده است.

واکنش تند فعالان حقوقی به جان باختن زن بیمار در زندان های امارات
کد خبر: 291118
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۵ ۱۵:۱۸:۲۶

اعتمادآنلاین| علیاء عبدالنور در حالی در زندان های امارات جان باخت که کارشناسان سازمان ملل پیشتر در گزارشی با اشاره به وضعیت بد جسمانی این زن اماراتی خواستار آزادی فوری وی شده بودند.

به گزارش پایگاه خبری «العربی الجدید»، بر اساس گزارش سازمان ملل عبدالنور که سال 2015 از سوی نیروهای امنیتی امارات دستگیر شده بود، در زندان مورد شکنجه و آزار و اذیت روحی - روانی و تهدید قرار گرفته و تحت فشار و شکنجه از وی اعتراف گرفته شد.


براساس این گزارش، این زندانی اماراتی در سلول انفرادی که فاقد پنجره و تهویه و تحت تدابیر شدید امنیتی بود نگهداری می شد و از بیماری سرطان رنج می برد و بیماری وی در مراحل پیشرفته قرار داشت، اما تمامی درخواست ها برای آزادی این زن زندانی به خاطر شرایط نامناسب جسمانی وی با مخالفت مواجه شد.


در همین راستا یک فعال کویتی در واکنش به جان باختن وی توئیت کرد: امارات با بودایی و هندو با تسامح رفتار می کند، اما راضی نشد عبدالنور (مسلمان) روزهای آخر زندگی خود را در کنار خانواده بگذراند.


«احمد الشیبه النعیمی» روزنامه نگار مخالف اماراتی هم در صفحه توئیتری ضمن محکومیت اقدام امارات تاکید کرد که مردم شرافتمند امارات ظلم را نمی پذیرند.


«جابر الحرمی» روزنامه نگارقطری هم توئیت کرد: «علیاء» جان باخت و زنجیر ها از دستانش آزاد شد و این زنجیرها در روز قیامت به گردن عاملان رنج او آویخته خواهد شد.


«ترکی الشهلوب» روزنامه نگار سعودی هم در صفحه توئتیری خود با اشاره به جان باختن این زن بیمار در زندان های امارات، به کار بردن واژه تسامح را در توصیف دولت امارات تقبیح کرد.


سازمان عربی حقوق بشر در انگلیس نیز مقامات اماراتی را مسؤول قتل این زندانی به خاطر اهمال عامدانه پزشکی دانست.

سازمان بین المللی عدالت و حقوق بشر نیز با اشاره به بی عدالتی مقامات ابوظبی در قبال این زن، حقوق بشر در امارات را در معرض خطر ارزیابی کرد.


عبدالنور در سال 2015 به اتهام کمک به یک خانواده جنگ زده سوری و جمع آوری کمک برای آن ها و دیگر خانواده های فقیر در امارات بازداشت شد و تا چهار ماه پس از بازداشت وی، مقامات امارات اعلام نمی کرند که اتهام های وی چیست و در کجا زندانی شده است تا آن که در دادگاه جرم این زن، تامین مالی تروریسم و ارتباط با طرف های تروریستی خارجی اعلام و عبدالنور به ده سال زندان محکوم شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها