کد خبر: 292607
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۰ ۱۲:۵۴:۳۶
| |

عون:

ماندن آوارگان، لبنان را محو می‌کند

رییس‌جمهور لبنان نسبت به خطر ادامه ماندن نیم میلیون آواره فلسطینی و یک میلیون و 600 هزار آواره سوری داخل خاک کشورش هشدار داد.

ماندن آوارگان، لبنان را محو می‌کند
کد خبر: 292607
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۰ ۱۲:۵۴:۳۶

اعتمادآنلاین| «میشل عون» رییس‌جمهوری لبنان گفت‌: ماندن آوارگان در لبنان برای همیشه باعث خواهد شد که لبنان دیگر وجود نداشته باشد، چرا که وضعیت جمعیتی این کشور به صورت کامل تغییر خواهد کرد.

او ادامه‌ داد که کشورش دیگر نمی‌تواند ماندن آوارگان را تحمل کند.

میشل عون همچنین از جامعه بین‌الملل خواست تا به لبنان برای دستیابی به راه حلی در خصوص پرونده آوارگان سوری کمک کنند و کشورهای غربی نیز این مساله را پذیرا باشند که آوارگان در سریع‌ترین زمان ممکن به سوریه بازگردند.

او ادامه‌ داد: میزان حضور ساکنان در لبنان به 600 تن در یک کیلومتر مربع در سطح کشور رسیده است و حضور آوارگان تاثیرات منفی بر اوضاع اقتصادی، امنیتی و اجتماعی در کشور باقی می‌گذارد.

از سوی دیگر، میشل عون به تصمیم آمریکا مبنی بر الحاق قدس به اراضی اشغالی اشاره کرد و در این‌باره تاکید کرد: اسرائیل در طول زمان‌ها مسیحیان و مسلمانان را بیرون کرده است که این مساله خطر بزرگی بر صلح منطقه ایجاد کرده است.

او اضافه کرد: حتی اگر دولت‌ها صلحی میان یکدیگر ایجاد کنند، ممکن است که جنگ میان ملت‌ها شکل بگیرد، چراکه اگر ملت‌ها به صلح اعتقادی نداشته باشند، صلح روی یک برگه کاغذ فایده‌ای نخواهد داشت.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها