کد خبر: 292918
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۱ ۱۲:۰۳:۳۹
| |

پاتریک شاناهان به تضعیف آمادگی نیروهای مسلح آمریکا متهم شد

10 سناتور آمریکایی در نامه‌ای اعلام کردند، پاتریک شاناهان که اخیرا از سوی رییس‌جمهور آمریکا به عنوان کاندیدای تصدی رسمی وزارت دفاع معرفی شد، با دور زدن یک کمیته‌ نظارتی کنگره به منظور جابجایی اعتبارات مربوط به بودجه‌های بخش‌های دیگر و اختصاص آنها برای ساخت پروژه‌ دیوار در مرز با مکزیک، آمادگی نیروهای مسلح آمریکا را به خطر انداخته است.

پاتریک شاناهان به تضعیف آمادگی نیروهای مسلح آمریکا متهم شد
کد خبر: 292918
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۱ ۱۲:۰۳:۳۹

اعتمادآنلاین| پاتریک شاناهان که از ابتدای سال جاری میلادی به عنوان وزیر دفاع موقت دولت آمریکا فعالیت داشت، پیش از این به خبرنگاران اعلام کرد: وزارت دفاع آمریکا به میزان یک‌ونیم میلیارد دلار از بودجه مربوط به افغانستان و همچنین بودجه‌های دیگر را برداشته و برای تامین بودجه ساخت دیوار در مرز با مکزیک اختصاص می‌دهد.

این سناتورهای آمریکایی در نامه خود همچنین عنوان کرده‌اند: علاوه بر نگرانی از بابت این فرآیند یکجانبه‌ که برای دومین بار در دو ماه گذشته استفاده شد، ما همچنین نگران هستیم که این تغییر برنامه بودجه‌ای به قیمت تضعیف آمادگی نیروهای مسلح آمریکا تمام شود.

قانونگذاران آمریکایی همچنین اعلام کردند: از این که وزارت دفاع تصمیم به اولویت دادن به یک وعده سیاسی مربوط به زمان انتخابات به جای ملزومات مربوط به نیروهای مسلح آمریکا در امدادرسانی بلایای طبیعی گرفته، ناخرسند هستند.

سناتورها همچنین پاتریک شاناهان را متهم به بی‌اعتنایی به یک فرآیند پرسابقه‌ و چند دهه‌ای با جابجا کردن بودجه بدون رایزنی با کنگره کردند.

این اتفاق یک روز بعد از آن رخ داد که دونالد ترامپ، رسما پاتریک شاناهان را به عنوان کاندیدای تصدی دائمی وزارت دفاع آمریکا معرفی کرد.

در ادامه نامه مذکور آمده است: در پایان ما متذکر می شویم که تصمیم شما برای مطلع کردن ما از این تغییر بودجه‌ای روز بعد از این که شما در مقابل کمیته‌ فرعی دفاعی شهادت دادید و ساعاتی بعد از اعلام تمایل رییس‌جمهور آمریکا برای معرفی شما به عنوان گزینه وزیر دفاع انجام شد. ما مشتاق به شنیدن دیدگاه‌های شما در خصوص این که چطور خواهان ترمیم رابطه آسیب‌دیده بین کمیته‌های نظارتی دفاعی و وزارتخانه خود خواهید بود، هستیم.

نامه مذکور تحت رهبری سناتور تامی بالدوین، یک کهنه‌کار نظامی و همچنین با امضای چند سناتور مشهور دیگر شامل دیان فاینستاین، پاتریک لیهی و دیک دوربین مطرح شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها