کد خبر: 294011
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۴ ۱۱:۱۱:۰۰
| |

دستیار ضدایرانی وزیر خارجه آمریکا استعفا کرد

مقام‌های آمریکایی خبر دادند دستیار وزیر خارجه این کشور در امور کنترل تسلیحاتی و راستی‌آزمایی، از سمت خود استعفا کرده است.

دستیار ضدایرانی وزیر خارجه آمریکا استعفا کرد
کد خبر: 294011
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۴ ۱۱:۱۱:۰۰

اعتمادآنلاین| «یلیم پوبلت»، دستیار ضدایرانی وزیر خارجه آمریکا در امور کنترل تسلیحاتی و راستی‌آزمایی که مسئول دفتر کنترل تسلیحات و راستی‌آزمایی وزارت خارجه این کشور بود، از منصب خود کناره‌گیری کرد.

مقام‌های آمریکایی و مشاوران کنگره آمریکا به «واشنگتن پست» خبر دادند که یلیم پوبلت دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور کنترل تسلیحاتی، خلع سلاح و راستی‌آزمایی، از سمت خود استعفا داد.

پوبلت که 30 آوریل 2018 ریاست بر «دفتر کنترل تسلیحات، راستی‌آزمایی و پایبندی» وزارت خارجه آمریکا را برعهده گرفت، به داشتن مواضع به شدت ضدایرانی شهرت داشت و از حامیان سرخت خروج این کشور از برجام بود.

او به عنوان دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور کنترل تسلیحاتی و راستی‌آزمایی، وظیفه نظارت بر سیاستگذاری و تعیین منابع برای مسائل مرتبط با راستی‌آزمایی درباره پایبنی یا عدم پایبندی به توافقات بین‌المللی در رابطه با کنترل تسلیحات، عدم گسترش سلاح اتمی و خلع سلاح را برعهده داشت.

گروه‌ها و اندیشکده‌های تندروی آمریکایی از قبیل «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها» (اف‌دی‌دی) به شدت حامی پوبلت بوده‌اند. او جولای 2018 به عنوان میهمان در این اندیشکده ضد ایرانی سخنرانی کرد و به تمجید از مواضع ترامپ در خروج از برجام پرداخت.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها