کد خبر: 306588
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۲ ۱۷:۵۷:۰۳
| |

فرودگاه نجران عربستان باردیگر هدف حمله پهپادی یمن قرار گرفت

منابع خبری روز پنجشنبه گزارش دادند، پهپاد ارتش یمن برای سومین روز پیاپی فرودگاه نجران واقع در جنوب غربی عربستان را هدف قرار داده است.

فرودگاه نجران عربستان باردیگر هدف حمله پهپادی یمن قرار گرفت
کد خبر: 306588
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۲ ۱۷:۵۷:۰۳

اعتمادآنلاین| ارتش و کمیته های مردمی با پهپاد «قاصف K2» فرودگاه نجران را هدف قرار دادند. سامانه ضد موشکی پاتریوت مستقر در فرودگاه نجران هدف این حمله موشکی قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری المسیره یمن، پاتریوت یک سیستم دفاع هوایی موشکی ساخت آمریکا است که توانایی مقابله با موشک‌های بالستیک تاکتیکی، موشک‌های کروز را داراست.


پهپاد ارتش یمن روزهای سه شنبه و چهارشنبه نیز فرودگاه نجران را هدف قرار داده بود. حملات هوایی ارتش و کمیته های مردمی یمن در پاسخ به حملات مکرر ائتلاف سعودی به سرکردگی عربستان در ماه مبارک رمضان صورت گرفته است.


این حملات همچنین پس از آن صورت می گیرد که جنبش انصارالله یمن حمله پهپادی اخیر به تاسیسات نفتی آرامکو را بخشی از عملیات نظامی احتمالی برای حمله به 300 هدف حیاتی و نظامی در امارات و عربستان اعلام کرد.


سه شنبه گذشته بود که هفت فروند پهپاد یمنی در واکنش به حملات مستمر ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان به مناطق مسکونی و زیرساخت‌های یمن، آسمان عربستان را شکافتند و دو ایستگاه پمپاژ نفت در استان های «الدوادمی» و «عفیفه» در غرب این کشور را هدف قرار دادند.


عربستان از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها