کد خبر: 308091
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۸ ۰۸:۳۷:۰۲
| |

دیدار رئیس دفتر سیاسی طالبان با چهره‌های سیاسی افغانستان

به بهانه صدمین سالگرد روابط دیپلماتیک افغانستان-روسیه، رهبران و چهره‌های شناخته‌شده سیاسی افغان و هیئتی از گروه طالبان در مسکو در حال دیدار و گفت‌وگو هستند.

دیدار رئیس دفتر سیاسی طالبان با چهره‌های سیاسی افغانستان
کد خبر: 308091
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۸ ۰۸:۳۷:۰۲

اعتمادآنلاین| این دومین دیدار چهره‌های سیاسی افغانستان و طالبان در مسکو است. دیدار قبلی موسوم به گفتگوهای بین‌الافغانی در 16 بهمن سال گذشته در همین شهر برگزار شده بود.

حضور «ملا برادر» مذاکره‌کننده ارشد گروه طالبان و رئیس دفتر سیاسی طالبان در قطر محور توجه نشست دو روزه مسکو است. او کمتر در رسانه‌ها ظاهر شده بود. ملا برادر ریاست هیأت 14 نفری طالبان را در نشست مسکو برعهده دارد و اولین سفر بین‌المللی او در این مقام است.

حکومت افغانستان غایب این نشست مسکو است. تنها «لطیف بهاند» سفیر افغانستان در مسکو در سخنان کوتاهی از دولت روسیه و برگزارکنندگان نشست تشکر کرده و تاکید کرد که به نمایندگی از وزیر امور خارجه افغانستان صحبت می‌کند.

«عباس استانکزی» از اعضای هیأت طالبان در گفت‌وگو با خبرنگاران در حاشیه نشست با رد گفت‌وگو با حکومت افغانستان گفت: گفت‌وگو با اداره‌ای که اختیارات ندارد و دچار اختلاف است را همیشه رد کرده‌ایم.

محمد کریم خلیلی، رئیس شورای عالی صلح و محمد محقق، معاون دوم ریاست اجرایی افغانستان نیز که مقام‌های دولت کابل هستند، در نشست مسکو شرکت کرده‌اند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها