کد خبر: 309011
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۱ ۱۱:۰۶:۵۳
| |

«فائز السراج» با ولیعهد سعودی دیدار کرد

«فائز السراج» رئیس دولت وفاق ملی لیبی که درگیر جنگ با نیروهای شرق این کشور است، در حاشیه اجلاس مکه با «محمد بن سلمان» دیدار کرد.

«فائز السراج» با ولیعهد سعودی دیدار کرد
کد خبر: 309011
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۱ ۱۱:۰۶:۵۳

اعتمادآنلاین| «فائز السراج» رئیس دولت وفاق ملی لیبی در اقدامی غیرمنتظره با ولیعهد سعودی دیدار کرد. این در حالی است که سعودی‌ها به طور آشکارا از «خلیفه حفتر» در لیبی حمایت می‌کنند.

به نوشته پایگاه خبری روزنامه الریاض، این دیدار در حاشیه چهاردهمین کنفرانس سازمان همکاری‌های اسلامی در کاخ «الصفا» در مکه مکرمه صورت پذیرفت و دو طرف در خصوص مسائل دوجانبه و مورد اهتمام طرفین بحث و رایزنی کردند.

در این دیدار «عادل الجبیر» وزیر مشاور در امور خارجه عربستان سعودی و «خالد الحمیدان» رئیس سازمان اطلاعات این کشور نیز حضور داشتند.

این دیدار در حالی صورت گرفت که تمامی مقامات لیبی از جمله شخص «فائز السراج» بارها به حمایت عربستان سعودی، امارات و مصر از «خلیفه حفتر» اعتراض کرده‌اند. رئیس دولت وفاق ملی لیبی در 15 اردیبهشت گذشته در مصاحبه‌ای گفت: «مصر و عربستان سعودی باید روی ملت لیبی حساب باز کنند نه یک شخص خاص، در غیر این صورت شکست خواهند خورد».

با توجه به سخنان پیشین «فائز السراج» و ابراز امیدواری وی برای بهبود روابط با عربستان سعودی، به نظر می‌رسد دیدار او با «محمد بن سلمان» نشان از تلاش او برای بازسازی روابط طرابلس با ریاض است.

فائز السراج پیش از این گفته بود: «روابط ما با مصر و عربستان که از حفتر حمایت کرده اند خوب است و امیدواریم این روابط به روند طبیعی خود باز گردد».

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها