کد خبر: 310004
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۵ ۰۸:۴۸:۲۳
| |

درخواست فلسطین از مجامع جهانی؛ شهرک‌سازی متوقف شود

«محمد اشتیه» نخست وزیر فلسطین در بیانیه ای از جامعه جهانی خواست تا مانع از شهرک سازی ها در قدس اشغالی شوند.

درخواست فلسطین از مجامع جهانی؛ شهرک‌سازی متوقف شود
کد خبر: 310004
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۵ ۰۸:۴۸:۲۳

اعتمادآنلاین| در بیانیه نخست وزیر فلسطین آمده است: تصمیم رژیم اسرائیل برای احداث بیش از 800 واحد مسکونی جدید در قدس اشغالی و تداوم حملات به نمازگزاران در مسجد الاقصی نشان دهنده طرز تفکر استعماری و تلاش برای از بین بردن فرصت های باقی مانده ی روند سیاسی است.

اشتیه از جامعه جهانی خواست تا با فشار بر تل اویو ، مانع از این اقدامات استعماری که مغایر با دیدگاه جامعه جهانی و قوانین بین المللی است، شود.

وی همچنین از کشورهای جهان خواست تا کشور فلسطینی بر اساس مرزهای سال 1967 به پایتختی قدس را به رسمیت بشناسند و در خصوص تهدیدات رژیم صهیونیستی در زمینه الحاق کرانه باختری به سرزمین های اشغالی هشدار داد.

نخست وزیر فلسطین گفت: باید اسرائیل را به احترام قوانین بین المللی و توقف اقدامات تحریک آمیز مانند شهرک سازی در اراضی قدس شرقی و حمله به نمازگزاران ملزم کرد.

اشتیه هشدار داد که حمله به اماکن مقدس و ملی پیامدهای خطرناکی خواهد داشت.

پیش تر «آندرو موریسون» معاون وزیر امور خارجه انگلیس تاکید کرده بود که احداث شهرک های صهیونیستی در قدس شرقی مغایر با قوانین بین المللی است.

وزارت شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی به‌تازگی از آغاز برگزاری مناقصه ساخت 805 واحد مسکونی در قدس اشغالی خبر داده بود.

شورای امنیت سازمان ملل متحد در ماه دسامبر سال 2016( آذر 95) از رژیم صهیونیستی خواست برنامه‌های شهرک‌سازی در مناطق اشغالی را پایان دهد. تل‌آویو تاکنون بارها با حمایت امریکا و استفاده از حق وتو این کشور در شورای امنیت سازمان ملل درخواست‌ها از سوی طرف‌های مختلف از جمله اتحادیه اروپا را برای پایان دادن به توسعه‌طلبی‌ها و جنایت‌های خود علیه مردم فلسطین را نادیده گرفته است.

اتحادیه اروپا در واکنش به تحولات اخیر در قدس شرقی بیانیه‌ای را صادر کرده و در آن گفته است: سیاست شهرک‌سازی و گسترش آن در قدس شرقی امکان عملی شدن تشکیل دو دولت (فلسطین و اسرائیلی) را که تنها راه‌حل واقعی تحقق صلح پایدار و منصفانه است، از بین می‌برد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها