کد خبر: 311747
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۱ ۱۴:۳۰:۰۰
| |

سفارت لبنان در ایران «بازگشت زاکا» به بیروت را تایید کرد؛

نزار زاکا تهران را ترک کرد + عکس

خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات لبنانی گزارش داد که «نزار زاکا» شهروند لبنانی-‌آمریکایی خاک ایران را ترک کرد.

نزار زاکا تهران را ترک کرد + عکس
کد خبر: 311747
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۱ ۱۴:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات لبنانی گزارش داد که «نزار زاکا» شهروند لبنانی-آمریکایی که به جرم جاسوسی در ایران زندانی و اخیرا حکم آزادی او صادر شده بود، آزاد شد و تهران را ترک کرد.

«عباس ابراهیم» مدیرکل امنیت عمومی لبنان که برای پیگیری امور مربوط به آزادی زاکا از طرف دولت لبنان به ایران آمده بود پیش از این به خبرگزاری رویترز گفته بود، نزار زکا امروز (سه شنبه) آزاد می‌شود و با او به لبنان بازمی‌گردد.

زکا در سال 2015 (1394) به اتهام جاسوسی در ایران بازداشت شد و در سال 2016 به 10 سال زندان و پرداخت غرامت 4.2 میلیون دلاری محکوم شد.

سخنگوی قوه قضاییه کشورمان امروز «سه‌شنبه» درباره مباحث مربوط به آزاد نزار زاکا گفت: تقاضایی در این مورد برای ما واصل شده و اعلام کردند هم خود محکوم تقاضای آزادی داشته و هم رئیس‌جمهور لبنان مکاتبه‌ای را انجام دادند و تقاضای مساعدت درباره این شهروند لبنانی را داشتند.


او افزود: این تقاضا را در چارچوب قانون بررسی کردیم، تقاضای رئیس جمهور را از سیکل شورای عالی امنیت ملی و همچنین دوستان حزب الله لبنان بررسی کردیم. برابر قانون کسانی که تا 10 سال حبس داشته باشند، اگر حداقل یک‌سوم دوران مجازات را سپری کنند و در دوران مجازات از خود حسن رفتار نشان دهند و دادگاه هم تایید کند، می‌توانند حکم به آزادی مشروط صادر کنند. دادگاه مربوط با آزادی مشروط نزار زاکا موافقت کرد و بنابراین او تحویل مقامات لبنان خواهد شد.

سفارت لبنان در ایران بازگشت زاکا به بیروت را تایید کرد

یک مقام مسئول در سفارت لبنان در تهران با اعلام خبر آزادی «نزار زاکا» اعلام کرد: نزار زاکا بعد از گذراندن مراحل قضائی آزاد شد و بعد از ظهر روز سه‌شنبه تهران را به مقصد بیروت ترک کرد.

این منبع در سفارت لبنان در تهران گفت: این تبعه لبنانی همراه «عباس ابراهیم» مدیرکل اداره امنیت عمومی لبنان تهران را به مقصد بیروت ترک کرده است.

بر اساس این گزارش، پیش از این برخی منابع لبنانی به نقل از میشل عون، رئیس جمهور لبنان ادعا کرده بودند که از زمان بازداشت نزار زاکا در تهران پیام‌هایی دریافت کرده است و با خانواده او دیدار کرده است.

میشل عون اعلام کرده است: مذاکراتی که در این راستا برگزار شد، تشخیصم این بود که مساله زاکا نباید طولانی شود بنابراین خودم اقدام کردم. نزار زاکا قبل از اینکه آمریکایی باشد لبنانی است و نباید او را تنها رها کرد.

نزار زاکا

منبع: ایسنا


اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها