کد خبر: 313623
|
۱۳۹۸/۰۳/۳۱ ۰۹:۳۰:۰۰
| |

موسسه تحقیقاتی ریکس بررسی کرد

چشم‌انداز اقتصادی عربستان در سال 2019 چگونه است؟

بنا بر گزارش موسسه تحقیقاتی ریکس، تقاضا در حوزه کسب‌وکار در عمان و امارات متحده عربی مجموعاً کاهش یافته است. با این حال، چشم‌انداز رشد تقاضا در بازار و در نتیجه میزان حجم‌ کاری در عربستان سعودی طی یک سال آینده کاملاً خوش‌بینانه است.

چشم‌انداز اقتصادی عربستان در سال 2019 چگونه است؟
کد خبر: 313623
|
۱۳۹۸/۰۳/۳۱ ۰۹:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| افزایش آمار پروژه‌های عمرانی در عربستان سعودی طی سال‌های 2019 و 2020 به اشتغال‌زایی برای مهندسان منجر خواهد شود. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که بنا بر تحقیقات Middle East Construction و Infrastructure Survey که ربع اول سال 2019 از سوی موسسه سلطنتی پیمایشگران خبره (ریکس) منتشر شد، طی این مدت شرکت‌های عمرانی به دلیل فضای رقابتی سخت‌تر، رقابت بالا و تقاضای کم شاهد فعالیت کمتری بوده‌اند.

ریکس اعلام کرده است: به رغم «کاهش عمومی» تقاضا در حوزه کسب‌وکار در عمان و امارات متحده عربی، شرکت‌کنندگان در این پیمایش خبر از افزایش سریع «تقاضا در کسب‌وکار و [...] حجم‌کاری» در عربستان سعودی می‌دهند.

در این گزارش آمده: به نظر می‌رسد فعالیت‌های منسجم اخیر از چشم‌انداز افزایش حجم کار طی 12 ماه بعد حمایت می‌کند.

همچنین 68 درصد شرکت‌کنندگان پیمایش اعلام کردند طی یک سال آینده تعداد شغل‌های خود را در عربستان افزایش خواهند داد.

ریکس در ادامه افزود: همچنین افزایش بالقوه قیمت نفت- به لطف تحریم‌های آمریکا و اتمام ظرفیت اضافی (spare capacity) در جهان- می‌تواند مانند «کاتالیزوری» عمل کند که چشم‌انداز حجم‌ کاری 12 ماه آینده را، خصوصاً در عربستان، خوش‌بینانه‌تر کند.

آمارهای اخیر مشابه نتایج پیمایش ریکس در ربع سوم 2018 است که در آنجا شرکت‌کنندگان از افزایش استخدام در امارات متحده و عربستان سعودی خبر دادند، در حالی که مجموع فعالیت‌های عمرانی، هنگام انتشار گزارش، کاهش پیدا کرده بود.

منبع: Construction Week، نسخه ژوئن (28-15)، صفحه 8.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها