کد خبر: 318555
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۵ ۱۰:۲۲:۲۳
| |

انهدام بزرگترین باند برده‌داری مدرن در انگلیس

پلیس انگلیس اعلام کرد موفق شده است بزرگترین باند برده‌داری را در این کشور شناسایی و متلاشی کند.

انهدام بزرگترین باند برده‌داری مدرن در انگلیس
کد خبر: 318555
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۵ ۱۰:۲۲:۲۳

اعتمادآنلاین| با وجود پایان دوران برده‌داری سنتی و قدیمی در اکثر کشور‌های جهان، شکل‌های جدیدی از برده‌داری در بسیاری از کشور‌ها از جمله کشور‌های غربی ظهور کرده است.

شهر بیرمنگام انگلیس با انتشار خبری درباره برده‌داری در این کشور، در صدر خبر‌ها قرار گرفت. پلیس انگلیس اعلام کرد موفق شده است بزرگترین باند برده‌داری را در این کشور شناسایی و متلاشی کند. با بازداشت هشت نفر، این شبکه متلاشی شد.

بر اساس اعلام دادستانی انگلیس، ​ این شبکه قاچاق و برده‌داری، ​بیش از 400 قربانی را به خدمت گرفته بود و از آن‌ها بهره کشی می‌کرد.

این افراد در ازای دستمزدی بسیار ناچیز به بردگی اجباری مشغول بودند؛ در حالی که اربابان آن‌ها حدود 2 میلیون پوند معادل 2 میلیون و 500 هزار دلار پول به جیب می‌زدند.

این شبکه قاچاق، قربانیان خود را از میان افراد بی‌خانمان، مجرمان سابق و معتادان لهستانی انتخاب می‌کردند و آن‌ها را با وعده‌های دروغین به انگلیس می‌کشاندند و به بردگی می‌گماردند.

قربانیان در نهایت به جای بهشت خیالی، خود را در وضع زندگی بسیار کثیفی می‌دیدند که روزانه کمتر از یک دلار به آن‌ها دستمزد داده می‌شد که فقط زنده بمانند و نمیرند!

دادستانی انگلیس اعلام کرده است آن‌ها در وضعی زندگی می‌کردند که حتی سگ‌ها نیز در آن شرایط نگهداری نمی‌شوند.

در این پرونده، سه زن و پنج مرد بازداشت شده‌اند که همگی اهل لهستان هستند و بزرگترین شبکه برده‌داری و پولشویی انگلیس را تشکیل داده اند.

این شبکه تبهکاری به قاچاق انسان و جرائم دیگری از این نوع مشغول بوده است. از قربانیان این شبکه قاچاق در مزارع و مراکز بازیافت و مرغداری‌های انگلیس بهره کشی می‌شد و از رده سنی نوجوان تا افراد بیش از 60 سال را در بر می‌گرفت.

تحقیقات پلیس در این باره ادامه دارد. بررسی‌های پلیس در ماه‌های اخیر در انگلیس نشان دهنده گسترده بودن مواردی از این نوع سوءاستفاده و بهره‌کشی در انگلیس است.

قاچاقچیان و اربابان این شبکه، قربانیان خود را تهدید می‌کردند که اگر به کسی حرفی بزنند کلیه‌های آن‌ها را از بدنشان خارج می‌کنند و آن‌ها را می‌کشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها