کد خبر: 318993
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۶ ۱۳:۱۳:۵۷
| |

وزیر انرژی اسرائیل:

سطح جدید غنی‌سازی ایران نشان‌دهنده پیش‌روی به سوی ساخت بمب اتمی است

وزیر انرژی رژیم صهیونیستی مدعی است اگر چه افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم ایران فعلاً در حد متعادل است اما نشانه‌ای مبنی بر تمایل این کشور به دستیابی به سلاح هسته‌ای تلقی می‌شود.

سطح جدید غنی‌سازی ایران نشان‌دهنده پیش‌روی به سوی ساخت بمب اتمی است
کد خبر: 318993
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۶ ۱۳:۱۳:۵۷

اعتمادآنلاین| «یووال اشتاینیتز» وزیر انرژی رژیم صهیونیستی افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم از سوی ایران را متعادل (محدود) ارزیابی کرد.

او در عین حال مدعی شد که این اقدام نقض محدودیت‌های اعمال شده در برجام است و نشانه‌ای از تمایل ایران برای دستیابی به بمب هسته‌ای!

او در این باره ادعا کرد: اگرچه این افزایش در حال حاضر متعادل است اما (به هر حال) ایران شروع به افزایش و شکستن محدودیت‌هایی کرده که بر غنی‌سازی اورانیوم اعمال شده بود. این به معنای کنار زدن خطوط قرمز مورد توافق است و اینکه ایران حرکتی را که البته آسان نیست به سوی (برخورداری) از سلاح هسته‌ای آغاز کرده است.

به گزارش مهر، امروز عباس عراقچی معاون وزارت خارجه ایران از برداشتن گام دوم در پاسخ به بدعهدی آمریکا و تعلل اروپایی‌ها خبر داد.

اشتاینیتز در این باره گفت: اگر در گام اول به تعهدات خودمان در مورد محدودیت در میزان ذخایر پایبند نبودیم، در گام دوم نسبت به تعهد در سطح غنی‌سازی و غلظت آن، تجدیدنظر کردیم و عدم پایبندی خود به این تعهد را اعلام می‌کنیم.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها