کد خبر: 322098
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۶ ۱۴:۳۶:۲۳
| |

خارج کردن یگان‌های مدافع خلق کرد از منبج سوریه بررسی می‌شود

منابع دیپلماتیک ترکیه‌ای اعلام کردند که آمریکا و ترکیه اخیراً یک کارگروه مشترک را برای بررسی تحولات سوریه تشکیل دادند و قرار است که این گروه از فردا (پنج‌شنبه) و به مدت دو روز در واشنگتن تحولات مربوط به خروج نیروهای آمریکا از سوریه، ایجاد منطقه امن در منطقه شرق رود فرات و عملیاتی کردن نقشه راه منبج در ارتباط با خروج یگان‌های مدافع خلق کرد از این شهر را بررسی کند.

خارج کردن یگان‌های مدافع خلق کرد از منبج سوریه بررسی می‌شود
کد خبر: 322098
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۶ ۱۴:۳۶:۲۳

اعتمادآنلاین| چند منبع دیپلماتیک ترکیه‌ای در گفت‌وگو با روزنامه الشرق الأوسط اعلام کردند که در دوره اخیر ترکیه تماس‌های خود با آمریکا درباره موضوع خروج و منطقه امن را بیشتر کرده و در این تماس‌ها درباره انجام نشست‌هایی برای بررسی کامل پرونده سوریه در واشنگتن و آنکارا توافق شده است.

این منابع افزودند: ترکیه برای تکمیل اجرای نقشه راه منبج تلاش می‌کند که ژوئن 2018 به امضای دو طرف رسید و در آن آمریکا متعهد به خروج یگان‌های مدافع خلق کرد طی 90 روز شد اما این اقدام تاکنون انجام نشده است و به دنبال این خروج باید یک شورای محلی متشکل از ساکنان منبج برای اداره آن تشکیل شود.

منابع دیپلماتیک ترکیه‌ای در ادامه تصریح کردند: خروج یگان‌های مدافع خلق کرد از منبج از اهمیت بالایی برای ترکیه برخوردار است، چراکه این اقدام به معنای تبعید آنها به منطقه شرق رود فرات است و این همان چیزی است که آنکارا از همان ابتدا به دنبال آن بود تا ارتباط میان یگان‌های مدافع خلق کرد در شرق فرات و شمال عراق را قطع کند و به دنبال آن این منطقه تا عمق 20 مایلی از مرزهای این کشور از وجود عناصر کرد خالی شود.

از سوی دیگر، روزنامه واشنگتن پست با انتشار گزارشی به نقل از مقامات آمریکا و ترکیه نوشت: دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای مهار یگان‌های مدافع خلق کرد در شمال سوریه اقدام خواهد کرد و گام اول و نکته اصلی در این زمینه خروج نیروهای کرد از شهر منبج سوریه و انتقال آنها به منطقه شرق رود فرات خواهد بود.

در گزارش این روزنامه آمده است: اطلاعات اولیه درباره توافق ترکیه و آمریکا حاکی از آن است که مقامات دو کشور موعد مشخصی را برای انتقال نیروهای یگان‌های مدافع خلق به شرق فرات تعیین نکرده و همچنین مشخص نکرده‌اند که این عملیات با استفاده از چه وسیله‌ای انجام خواهد شد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه دوشنبه در سخنانی اعلام کرد که مقامات آنکارا و واشنگتن طی چند روز پرونده سوریه، خروج آمریکا از این کشور و ایجاد منطقه امن را بررسی خواهند کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها