کد خبر: 325999
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۸ ۱۳:۰۶:۰۰
| |

نخست‌وزیر انگلیس و وزیر اول اسکاتلند دیدار کردند

وزیر اول اسکاتلند پس از دیدار با «بوریس جانسون» تاکید کرد از نظر او نخست‌وزیر انگلیس به دنبال خروج بدون توافق این کشور از اتحادیه اروپا است.

نخست‌وزیر انگلیس و وزیر اول اسکاتلند دیدار کردند
کد خبر: 325999
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۸ ۱۳:۰۶:۰۰

اعتمادآنلاین| «نیکولا استروژن» وزیر اول اسکاتلند که پس از ملاقات با بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس در ادینبورو سخن می‌گفت، از موضع جانسون در قبال برگزیت انتقاد کرد.

به گفته نیکولا استروژن نحوه اجرای طرح بوریس جانسون برای دستیابی به توافق جدید با اتحادیه اروپا در مورد برگزیت مشخص نیست.

اتحادیه اروپا تاکنون بارها اعلام کرده که حاضر به مذاکره مجدد درباره توافقی که با ترزا می، نخست‌وزیر سابق انگلیس دست یافته است نیست.

نیکولا استروژن درباره رویکرد نخست وزیر جدید انگلیس در قبال برگزیت گفت: «با وجود هر آنچه بوریس جانسون ممکن است به طور علنی در مورد ترجیحش برای خروج با توافق بگوید اما در واقع او به دنبال برگزیت بدون توافق است. منطق موضع سختی که او اتخاذ کرده همین است.»

او افزود: «بر این باور هستم که این امر بسیار برای اسکاتلند و برای کل بریتانیا خطرناک است.»

نخست‌وزیر انگلیس در دیدار خود با وزیر اول اسکاتلند تاکید کرد که دولت او هر چند خروج با توافق از اتحادیه اروپا را ترجیح می دهد اما در هر صورت روز 31 اکتبر (مهلت تعیین شده از سوی اتحادیه اروپا) از این اتحادیه خارج خواهد شد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها