کد خبر: 326077
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۸ ۱۵:۵۳:۳۴
| |

پکن با پیشنهاد توکیو درباره معاهده منع موشک‌های اتمی میان‌برد مخالفت کرد

وزارت خارجه چین با پیشنهاد ژاپن درباره ایجاد یک سازوکار جدید برای جایگزین کردن معاهده «منع موشک‌های اتمی میان‌برد» با حضور همه قدرت‌های جهانی مخالفت کرد.

پکن با پیشنهاد توکیو درباره معاهده منع موشک‌های اتمی میان‌برد مخالفت کرد
کد خبر: 326077
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۸ ۱۵:۵۳:۳۴

اعتمادآنلاین| دولت چین که بارها با پیوستن این کشور به ساز و کار معاهده «منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد»(INF) مخالفت کرده، امروز «سه‌شنبه» پیشنهاد وزیر خارجه ژاپن برای ایجاد یک ساز و کار جهانی به جای معاهده منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد را رد کرده است.

بنا بر نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، در ادامه خبرساز شدن اختلافات آمریکا و روسیه بر سر معاهده منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد، «تارو کونو» وزیر خارجه ژاپن پیشنهاد کرد که یک ساختار و ساز و کار چند جانبه جدید برای جایگزین شدن این معاهده ایجاد شود.

به گفته این مقام ژاپنی، جهان به یک ساختار جدیدی نیاز دارد که بتواند همه قدرت‌‎های اتمی جهان (آمریکا، روسیه، چین، انگلیس و فرانسه) را متحد کرده و جایگزین معاهده منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد شود.

سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به این اظهارات وزیر خارجه ژاپن اعلام کرد که پکن از این پیشنهاد حمایت نمی‌کند.

«هوا چوانینگ» در نشست خبری امروز سه شنبه خود گفت: «درباره اینکه معاهده منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد به توافقی بین‌المللی تبدیل شود، ما قبلا گفته بودیم که این معاهده، یک توافق دوجانبه بین روسیه و ایالات متحده است. اگر این توافق به توافقی بین‌المللی تبدیل شود، در آن صورت به همه طیفی از موضوعات پیچیده سیاسی، نظامی و حقوقی اثر خواهد داشت».

سخنگوی وزارت خارجه چین افزود: «دولت چین موافق چنین اقدامی نیست».

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها