کد خبر: 328244
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۵ ۱۲:۴۵:۴۶
| |

جرمی کوربین:

ممکن است بوریس جانسون برکنار شود

رهبر حزب اپوزیسیون بریتانیا تاکید کرد، بوریس جانسون با رای عدم اعتماد زودهنگام در دولتش مواجه خواهد شد که ممکن است به عزل او از مقام نخست‌وزیری و برگزاری انتخابات جدید بینجامد.

ممکن است بوریس جانسون برکنار شود
کد خبر: 328244
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۵ ۱۲:۴۵:۴۶

اعتمادآنلاین| رهبر حزب اپوزیسیون بریتانیا تاکید کرد، بوریس جانسون با رای عدم اعتماد زودهنگام در دولتش مواجه خواهد شد که ممکن است به عزل او از مقام نخست‌وزیری و برگزاری انتخابات جدید بینجامد. جانسون اما قصد اعلام انتخابات زودهنگام ندارد.

به گزارش ایسنا، جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر بریتانیا گفته است پس از بازگشت پارلمان از تعطیلات تابستانی خواستار رای‌ عدم اعتماد به دولت بوریس جانسون، نخست‌وزیر تازه‌کار بریتانیا می‌شود تا از بریگزیت بدون توافق جلوگیری کند.

کوربین در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس تاکید کرد، حزب کارگر به‌زودی و در زمان مناسب خواستار رای‌گیری می‌شود. او گفته است، هر کار لازمی برای توقف بریگزیت بدون توافق انجام خواهد داد.

رهبر حزب کارگر بریتانیا گفت: اینطور به نظر می‌رسد که آقای نخست‌وزیر قصد توافق ندارند. عدم توافق مساله‌ای واقعا جدی است. این امر روی قیمت غذا، تامین دارو، تجارت و سرمایه‌گذاری تاثیر می‌گذارد و مستقیما ما را به سمت آن توافق تجاری باب میل دونالد ترامپ می‌کشاند که دوست دارد با بوریس جانسون به آن برسد.

کوربین افزود: زمانی که احساس کنیم پیروز می‌شویم و زمانی که اطمینان حاصل کنیم این دولت اجازه نمی‌یابد بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج شود، رای عدم اعتماد را ارائه می‌کنیم.

بوریس جانسون اما گفته است قصد برگزاری انتخابات جدید ندارد. او با بیان اینکه رای‌دهندگان به حد کافی رای داده‌اند، تاکید کرد: مردم بریتانیا در انتخابات 2015 شرکت کردند، رفراندوم 2016 را داشتند و با انتخابات دیگری در 2017 مواجه شدند. مردم از ما می‌خواهند درخواستشان را اجرایی کنیم و این برای ما همان خروج از اتحادیه اروپاست. آخرین گزینه من اعلام انتخابات زودهنگام است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها