کد خبر: 328336
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۵ ۱۶:۱۵:۰۰
| |

هشدار چین به آمریکا درباره همکاری با معترضان هنگ‌کنگی

پکن به آمریکا در خصوص تبانی با جدایی‌طلبان هنگ‌کنگ هشدار داد و گفت این شهر متعلق به چین است و هر اقدامی جهت تضعیف حاکمیت آن با پاسخی قاطع روبرو خواهد شد.

هشدار چین به آمریکا درباره همکاری با معترضان هنگ‌کنگی
کد خبر: 328336
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۵ ۱۶:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| نماینده وزارت خارجه چین در هنگ‌کنگ امروز (سه‌شنبه) به آمریکا در خصوص همکاری با معترضان این شهر هشدار داد و گفت: هنگ‌کنگ متعلق به چین است و هر اقدامی که به حاکمیت ما آسیب بزند با پاسخی قاطع روبرو خواهد شد.

این نماینده در واکنش به سخنان اخیر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، گفت سیاستمداران واشنگتن باید فورا از تبانی با جدایی‌طلبان این شهر دست بردارند.

روز گذشته، پلوسی در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد: «قلب همه انسان‌های آزادیخواه با یک میلیون زن و مرد شجاع هنگ‌کنگی است که یک‌شنبه به خیابان‌ها آمدند تا به طور مسالمت‌آمیز حقوق خود را خواستار شوند و از حق حاکمیت خود دفاع و لایحه هولناک استرداد را محکوم کنند. آمریکا در کنار مردم هنگ‌کنگ ایستاده است».

اعتراض شهروندان هنگ‌کنگی از اواسط خردادماه و در واکنش به تصویب لایحه‌ای جنجالی در پارلمان آغاز شد. این لایحه اجازه استرداد مجرمان به چین را تسهیل می‌کند؛ معترضان می‌گویند تصویب این لایحه استقلال هنگ‌کنگ را به خطر می‌اندازد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها