کد خبر: 328779
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۷ ۱۰:۰۱:۱۲
| |

ملادینوف:

شهرک‌سازی در اراضی اشغالی، نقض صریح قوانین بین‌المللی است

نیکولای ملادینوف، هماهنگ‌کننده صلح سازمان ملل در خاورمیانه خاطر نشان کرد که شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین فاقد هرگونه اعتبار و وجهه قانونی است.

شهرک‌سازی در اراضی اشغالی، نقض صریح قوانین بین‌المللی است
کد خبر: 328779
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۷ ۱۰:۰۱:۱۲

اعتمادآنلاین| هماهنگ‌کننده صلح سازمان ملل در خاورمیانه تأکید کرد که توسعه شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین، نقض صریح قوانین بین‌المللی است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، نیکولای ملادینوف، هماهنگ‌کننده صلح سازمان ملل در خاورمیانه خاطر نشان کرد که شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین فاقد هرگونه اعتبار و وجهه قانونی است.

ملادینوف افزود که رژیم صهیونیستی با ادامه مصادره اراضی فلسطینیان و شهرک‌سازی در آن، فرصت‌های تحقق صلح و تشکیل کشور مستقل فلسطین با تکیه بر قطعنامه‌های سازمان ملل و راه حل تشکیل دو کشور را از بین می‌برد.

وی خواستار توقف فوری شهرک‌سازی در اراضی اشغالی فلسطین شد.

رژیم صهیونیستی اخیرا طرح‌هایی را برای ساخت هزاران واحد مسکونی جدید برای یهودیان در کرانه باختری به تصویب رساند.

این در حالی است که به موجب قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی، رژیم صهیونیستی حق هیچ‌گونه دخل و تصرف و ساخت و ساز در اراضی اشغالی فلسطینی را ندارد.

آخرین قطعنامه صادر شده در این راستا قطعنامه 2334 شورای امنیت است که 23 دسامبر سال 2016 صادر شد و بر غیرقانونی بودن هرگونه شهرک سازی رژیم صهیونیستی و ضرورت تخلیه فوری شهرک های اسرائیلی تاکید دارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها