کد خبر: 335382
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۶ ۱۴:۰۱:۰۰
| |

دانشگاه‌های استرالیا موظف به همکاری اطلاعاتی با دولت شدند

وزیر آموزش استرالیا از تشکیل کارگروه ویژه متشکل از نمایندگان دانشگاهی و نهادهای اطلاعاتی، برای مبارزه با اعمال نفوذ بیگانگان بر دانشجویان و پروژه‌های تحقیقاتی خبر داد.

دانشگاه‌های استرالیا موظف به همکاری اطلاعاتی با دولت شدند
کد خبر: 335382
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۶ ۱۴:۰۱:۰۰

اعتمادآنلاین| «دان تهان» (Dan Tehan) وزیر آموزش استرالیا می‌گوید دانشگاه‌های این کشور موظف به همکاری با نهادهای اطلاعاتی در راستای مبارزه با نفوذ بیگانگان و همکاری ناخواسته با آنها خواهند شد.

گفتنی است دانشجویان خارجی سالانه نزدیک به 24 میلیارد دلار آمریکا سودآوری اقتصادی برای استرالیا دارند که در این میان، سهم دانشجویان چینی یک سوم از این رقم است.

تصمیم برای ایجاد کارگروه ویژه متشکل از نمایندگان دانشگاه‌ها و نهادهای اطلاعاتی استرالیا، به دنبال برخی حملات سایبری و با ادعای تلاش چین برای اعمال نفوذ بر دانشجویان و تحقیقات آنها انجام می‌شود.

در ماه میلادی ژوئن، دانشگاه ملی استرالیا مدعی شد هکرها در سال 2018، به دنبال دسترسی به اطلاعات حساس نظیر حساب بانکی و اطلاعات گذرنامه دانشجویان بوده‌اند.

گفتنی است استرالیا سال میلادی گذشته چین را به لابیگری و تلاش برای اعمال نفوذ بر سیاستمداران این کشور متهم و در همین راستا قانونی را جهت مبارزه با نفوذ بیگانگان تصویب کرد.

البته اتهامات علیه چین کم نیست و این کشور پیشتر از سوی آمریکا و متحدانش به سرقت معنوی به ویژه از راه تدارک حملات سایبری در عرصه تجاری نیز متهم شده است.

اقدام جدید دولت کانبرا در شرایطی انجام می‌شود که پکن دیروز رسماً یک تبعه چینی-استرالیایی را به جاسوسی متهم کرد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها