کد خبر: 344287
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۲ ۱۲:۲۸:۲۴
| |

عبدالفتاح السیسی:

«اسلام سیاسی» عامل بی‌ثباتی در منطقه است

رئیس‌جمهور مصر که کشورش این روزها صحنه اعتراضات ضددولتی است، در دیدار با رئیس‌جمهور آمریکا در نیویورک، مدعی شد «اسلام سیاسی» عامل بی‌ثباتی در منطقه است.

«اسلام سیاسی» عامل بی‌ثباتی در منطقه است
کد خبر: 344287
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۲ ۱۲:۲۸:۲۴

اعتمادآنلاین| «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر شب گذشته (دوشنبه) با «دونالد ترامپ» همتای آمریکایی خود در نیویورک دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

به نوشته پایگاه خبری روسیا الیوم، السیسی در این دیدار گفت که تلاش سال‌های گذشته برای نقش‌‌آفرینی «اسلام سیاسی» در منطقه، موجب بی ثباتی شد و تا زمانی که اسلام سیاسی برای رسیدن به قدرت بخواهد تلاش کند، منطقه در حالت بی ثباتی خواهد ماند.

او مدعی شد که افکار عمومی مصر هرگز اسلام سیاسی را نپذیرفته و نخواهد پذیرفت و مردم مصر هنگامی که [اخوان‌المسلیمن] برای یک سال به قدرت رسیدند، آنها را نپذیرفتند. سخنان السیسی در خصوص اسلام سیاسی در حالی است که کشورش این روزها صحنه اعتراضات مردمی به فساد و سرکوب دولتی است و طبق دعوت احزاب بعد از ظهر امروز (سه‌شنبه) نیز قرار است تظاهرات ضد دولتی برگزار شود.

رئیس‌جمهور مصر در ادامه از ترامپ بابت اینکه به گزینه نظامی به عنوان آخرین راه‌حل در سایه بحران در خلیج فارس، می‌نگرد، تشکر کرد.

دونالد ترامپ نیز در مقابل با تمجید از السیسی، مدعی شد که او عامل ثبات و آرامش در مصر است و تا پیش از وی مصر در آشوب به سر می‌برد. او بدون اشاره به دلایل اعتراضات مردمی در مصر گفت: «در همه کشورها اعتراضات وجود دارد.»

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها