کد خبر: 344430
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۶ ۱۴:۳۰:۰۰
| |

اردشیر نوریان، عضو کمیسیون امنیت ملی، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

راهکار مقابله با استراتژی آمریکا مقاومت حداکثری، حفظ انسجام داخلی و همکاری منطقه‌ای است/ در صحنه خارجی باید از ایجاد تنش، تشدید تنش و منازعه خودداری کنیم/ استراتژی آمریکایی‌ها فشار حداکثری بر کانون ترویج صلح و آرامش منطقه است

اردشیر نوریان، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: استراتژی‌ای که آمریکایی‌ها دنبال می‌کنند فشار حداکثری بر کانون ترویج صلح و آرامش منطقه یعنی جمهوری اسلامی است. تنها راه مقابله با چنین استراتژی‌ای مقاومت حداکثری، حفظ انسجام داخلی و تعامل و همکاری منطقه‌ای و بین‌المللی است.

راهکار مقابله با استراتژی آمریکا مقاومت حداکثری، حفظ انسجام داخلی و همکاری منطقه‌ای است/ در صحنه خارجی باید از ایجاد تنش، تشدید تنش و منازعه خودداری کنیم/ استراتژی آمریکایی‌ها فشار حداکثری بر کانون ترویج صلح و آرامش منطقه است
کد خبر: 344430
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۶ ۱۴:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| اردشیر نوریان، نماینده شهرکرد و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین ، با تاکید بر لزوم حفظ وحدت داخلی در شرایط کنونی کشور، گفت: هیچ راهی در مقابل استراتژی فشار حداکثری جز مقاومت حداکثری وجود ندارد. ما در وضعیت کنونی باید در ابتدا سیستم داخلی کشور را انسجام بخشیم و وحدت داخلی را روزبه‌روز تقویت کنیم.


در صحنه خارجی باید از ایجاد تنش، تشدید تنش و منازعه خودداری و جلوگیری کنیم


او ادامه داد: همچنین باید به ظرفیت و توانمندی‌های داخلی اتکا کنیم، ضمن اینکه در صحنه خارجی باید از ایجاد تنش، تشدید تنش و منازعه خودداری و جلوگیری کنیم. سیاست‌هایی که جمهوری اسلامی دنبال می‌کند، چه در پرونده هسته‌ای و چه در موضوع ابتکار صلح منطقه‌ای- که اخیراً در سازمان ملل مطرح شده است-، ناظر بر همین موضوع است که ما خواهان تنش با کشورهای منطقه و خارج از منطقه نیستیم، بلکه خواهان صلح و امنیت برای همگان هستیم.

این نماینده مجلس توضیح داد: همچنین ما خواهان امنیت دسته‌جمعی و همکاری‌های متقابل در منطقه هستیم و تنها راه پیشرفت، توسعه و امنیت قابل اتکا و پایدار برای همه کشورها این است که ما در برابر این موضوعات با سیستم همکاری جلو برویم. طبعاً این ایده مورد پذیرش آمریکا نیست، چون منافع آمریکا را تامین نمی‌کند. منافع آمریکا در تعارض مستقیم و بی‌واسطه با منافع کشورهای منطقه قرار دارد.


استراتژی آمریکایی‌ها فشار حداکثر بر کانون ترویج صلح و آرامش منطقه است


نوریان اضافه کرد: بنابراین استراتژی‌ای که آمریکایی‌ها دنبال می‌کنند فشار حداکثری بر کانون ترویج صلح و آرامش منطقه یعنی جمهوری اسلامی است. تنها راه مقابله با چنین استراتژی‌ای مقاومت حداکثری، حفظ انسجام داخلی و تعامل و همکاری منطقه‌ای و بین‌المللی است.


نگاه به شرق به پیشبرد امنیت منطقه کمک می‌کند


او در پاسخ به این پرسش که «آیا استراتژی ایران در شرایط کنونی نگاه به شرق و کشورهایی همچون چین است» گفت: نگاه به شرق از قدیم در ایران دنبال می‌شده و یکی از سیاست‌های جمهوری اسلامی است. نگاه به شرق به پیشبرد نگاه ما برای امنیت منطقه، کمک می‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها