کد خبر: 345286
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۶ ۱۱:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

نروژ و چین به دنبال احداث بزرگ‌ترین نیروگاه بادی ساحلی در جهان

2 شرکت دولتی در چین و نروژ قصد دارند طی توافقاتی استراتژیک، بزرگ‌ترین نیروگاه بادی ساحلی در جهان را تاسیس کنند. چین قصد دارد تا سال 2030 به بزرگ‌ترین تولیدکننده نیروگاه‌های بادی ساحلی در جهان تبدیل شود.

نروژ و چین به دنبال احداث بزرگ‌ترین نیروگاه بادی ساحلی در جهان
کد خبر: 345286
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۶ ۱۱:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| شرکت انرژی «اکوینور» در نروژ با همکاری هلدینگ بین‌المللی برق‌وقدرت چین (CPIH) قصد دارند پروژه‌هایی را برای توسعه نیروگاه‌های بادی در چین و اروپا به اجرا درآورند.

به گزارش گروه بین‌الملل اعتمادآنلاین ، به نقل از خبرگزاری رویترز، این 2 شرکت روز 27 سپتامبر با امضای تفاهم‌نامه‌‌ای اعلام کردند این گامی رو به جلو برای ایجاد همکاری استراتژیک و بلندمدت به شمار می‌رفت. با وجود این، سخنگوی شرکت «اکوینور» گفت هنوز صحبت کردن درباره جزئیات این تفاهم‌نامه زود است.

سخنگوی این شرکت نروژی افزود: «در گام بعد به پروژه‌هایی توجه خواهیم کرد که می‌توانیم با هم در چین یا اروپا اجرا کنیم.»

چین یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران انرژی‌های تجدیدپذیر نظیر انرژی‌ خورشیدی و بادی در جهان است و قصد دارد تا سال 2030 به بزرگ‌ترین بازار انرژی بادی ساحلی در جهان تبدیل شود.

به گفته جان تیان، رئیس CPIH، این شرکت قصد دارد به همراه شریک نروژی خود در بازارهای داخلی و خارجی انرژی‌های تجدیدپذیر همکاری کند.

اکوینور، شرکت دولتی تولید‌کننده نفت و گاز نروژ که مدتی است سیاست توسعه تجارت نیروگاه‌های بادی ساحلی را دنبال می‌کند، توافقاتی را نیز برای توسعه توربین‌های بادی در سواحل آمریکا و انگلستان منعقد کرده است.

هفته گذشته، اکوینور و شرکت انرژی بریتانیایی اس‌اس‌ای برای احداث یک پارک بادی ساحلی با توان تولید 3.6 گیگاوات برق در دریای شمال بریتانیا به توافق رسیدند. این توافق شامل سرمایه‌گذاری 9 میلیارد پوندی (11.20 میلیارد دلار) از سال 2020 تا 2026 می‌شود.

سخنگوی شرکت انرژی نروژ اضافه کرد: «شرکای پروژه «کرانه داجر» قصد دارند سرمایه‌گذاران دیگری را نیز دعوت کنند، با این حال لازم به ذکر است که توافق اکوینور با شرکت CPIH ارتباطی با این تلاش‌ها ندارد.»

به گفته اکوینور، این شرکت قصد دارد تا سال 2030 سرمایه‌گذاری‌هایش روی انرژی‌های تجدیدپذیر را 15 تا 20 درصد از کل مخارج سرمایه‌ای افزایش دهد. اکوینور در پی افزایش ظرفیت تولید خود به 7.4 گیگاوات است. این حجم ظرفیت پروژه‌هایی در لهستان، ایالات متحده و کره جنوبی را در بر می‌گیرد.

شرکت CPIH از زیرشاخه‌های شرکت دولتی سرمایه‌گذاری برق (SPIC) است که یکی از پنج تولیدکننده اول برق در چین محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها