کد خبر: 348467
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۴ ۱۰:۵۹:۳۸
| |

دادستان استرالیا:

دانشجوی ایرانی به آمریکا مسترد نمی‌شود

دادستان استرالیا با بیان اینکه دانشجوی ایرانی به آمریکا مسترد نخواهد شد، گفت این تصمیم را بر اساس رویه‌های قانونی داخلی استرالیا اتخاذ کرده است.

دانشجوی ایرانی به آمریکا مسترد نمی‌شود
کد خبر: 348467
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۴ ۱۰:۵۹:۳۸

اعتمادآنلاین| «کریستین پورتر» دادستان کل استرالیا امروز (یک‌شنبه) طی بیانیه‌ای تصریح کرد که «رضا دهباشی» دانشجوی ایرانی زندانی در استرالیا نباید به آمریکا مسترد شود.

او در ادامه تاکید کرد که در هر شرایطی در این پرونده خاص، رضا دهباشی تبعه ایرانی که 13 ماه است در استرالیا در بازداشت به‌سر می‌برد، به آمریکا تحویل داده نخواهد شد.

پورتر افزود: تصمیم من برای عدم استرداد رضا دهباشی کاملا مطابق با رویه‌های قانونی داخلی استرالیا و بر اساس اختیاراتی است که قوانین کشورمان به دادستان کل می‌دهد.

این بیانیه ساعاتی پس از آن منتشر شد که ایران اعلام کرد 2 تبعه استرالیایی را که چندی پیش در تهران به دلیل اتهامات جاسوسی بازداشت شده بودند، آزاد خواهد کرد. ایران همچنین اعلام کرد که رضا دهباشی به کشور بازگشته است.

دادستان استرالیا به گمانه‌زنی‌ها درباره ارتباط میان آزادی این افراد با یکدیگر پاسخ نداد و در بیانیه خود تصریح کرد: دولت استرالیا درباره جزئیات پرونده‌های خاص اظهار نظر نمی‌کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها